Menu

Wat is Google AMP en hoe werkt het?

Wat is Google AMP

Er wordt al sinds 2015 gesproken over de Accelerated Mobile Pages van Google. Het eigenlijke project werd op 24 februari 2016 uitgerold. Maar wat is AMP precies en welke voordelen biedt het? We zochten het voor je uit!

Wat is Google AMP?

AMP staat voor accelerated mobile pages en zijn ultralichte versies van klassieke HTML-pagina’s. Ze werden ontwikkeld om snel geladen te kunnen worden op een mobiele apparaten. Het grote voordeel van de AMP is dat ze zeer snel laden en daarom geschikt zijn voor mobiele gebruikers. Hun nadeel is echter dat de techniek niet toelaat om veel toeters en bellen te gebruiken. Statische content werkt het best in combinatie met AMP.

Hoe werkt AMP?

AMP werkt met de minimale elementen die nodig zijn om een gebruiker een webpagina te laten bekijken op een mobiel apparaat. Je vindt hier dus geen zware Java technieken in terug, tenzij een absolute uitgeklede versie. Dit noemen we de Javascript library.

Lees meer...

Wat is LSI /Latent Semantic Indexing?

Wat is LSI

In de analyse van zoekmachines speelt de "Latent Semantic Indexing", afgekort de LSI een belangrijkte factor. Het bepaalt als één van de onderdelen van de on-page optimalisatie hoe hoog een pagina wordt gerankt voor een bepaald zoekwoord.

Definitie LSI

LSI zijn woorden die grote verbanden aantonen of zeer relevant zijn tot elkaar. Denk hierbij aan synoniemen, meervoudsvormen, enkelvoudsvormen en verkleinwoorden van het hoofdzoekwoord.

Hoe werkt LSI?

Er bestaan verschillende manieren om webpagina’s te indexeren door zoekmachines. LSI of Latent Semantic Indexing is er maar één van. Bij deze techniek wordt naar verbanden gezocht in de tekst van een webpagina, dit gebeurt aan de hand van wiskundige formules.

Lees meer...

Wat is een prospect? | Betekenis en Definitie

Wat is een prospect

Wie werkzaam is in de verkoopsector, komt er na een tijd achter dat vele woorden die tot het vakjargon van een verkoper behoren vaak in verschillende betekenissen worden gebruikt.

Betekenis prospect

Een prospect is een toekomstige koper of potentiële klant. Hij of zij onderscheidt zich van een geïnteresseerde surfer zoals een lead omdat een prospect helemaal tot je doelpubliek behoort. Hij of zij beschikt over voldoende reserves om je product te kopen en als het over een bedrijf gaat, is hij of zij de persoon die verantwoordelijk is voor de zakelijke aankopen.

Verschil tussen een lead, prospect en een geïnteresseerde

Een lead is natuurlijk ook een bezoeker van je zakelijke website. Ook hij of zij kan een potentiële koper worden. Dat is ook de reden waarom je deze geïnteresseerde mensen niet meteen moet afschrijven. Het is wel belangrijk om weten dat een prospect met grote zekerheid een koper zal worden!

Lees meer...

Wat is een lead? | Betekenis en Definitie

Wat is een lead

Wie een bedrijf heeft, doet er goed aan om zoveel mogelijk leads te genereren. Het woord lead wordt regelmatig gebruikt in de online marketing wereld.

Betekenis lead

Een lead is een aanvraag voor meer informatie door een persoon of organisatie die interesse vertoont in uw producten of diensten.

In de enge betekenis wordt een lead gedefinieerd als een potentiële nieuwe klant of toekomstige klant die zijn interesse uitdrukt door het delen van zijn contactinformatie.

Of het daadwerkelijk ook tot een contact komt of tot een verkoop, is minder zeker. De eerste stap is in ieder geval gezet!

Lead generation: Hoe verkrijg je een lead?

Leads worden verkregen door lead generation, een proces waarbij je als onderneming bepaalde producten en/of diensten stimuleert aan toekomstige klanten. Kwalitatieve leads worden gegenereerd door online advertenties, e-mail marketing, zoekmachine optimalisatie, sociale media.... De marketingafdeling van een bedrijf is doorgaans verantwoordelijk voor het genereren van leads.

Door de opkomst van het internet is de marketing geëvolueerd naar een digitale focus. Meer en meer zoeken klanten online naar producten of diensten via blogs, social media, zoekmachines. Lead generation start dus waar je jouw klant kan vinden. De taak van de onderneming is de klant op de juiste manier te begeleiden naar het ideaal product via juiste kanalen.

Vele ondernemingen verkiezen hierbij inbound marketing. Klanten willen willen niet gepusht worden bij een verkoop. Het klassieke verkoopproces waarbij klanten rechtstreeks worden gecontacteerd valt weg. Bij inboud marketing is het de consument die initiatief neemt en beslist wanneer die contact wilt opnemen met de onderneming. Je gaat weg van het klassieke verkoopproces, waarbij ondernemingen aan cold calling en direct mailing doen.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen