Menu

Wat is Black Friday? Grote Deals, dag na Thanksgiving!

Wat is Black Friday

Black Friday raakt nu ook bij ons ingeburgerd. In de Verenigde Staten staat deze datum garant voor de absolute koopjesgekte van het jaar. Hier begint het fenomeen te groeien en ook online vinden we vele Black Friday sales terug.

Waar komt het Black Friday fenomeen vandaan?

Black Friday is simpelweg de dag na Thanksgiving. Thanksgiving is bij uitstek een Amerikaanse en Canadese feestdag die traditioneel op een donderdag valt. Tijdens de feestdag wordt god bedankt voor de goede oogst. Omdat lang niet iedereen een boerenleven leidt, is het traditie geworden om ook een bedankje uit te spreken voor alle voorspoed in je leven.

In de VS wordt Thanksgiving op de vierde donderdag van november gevierd. De dag erop is dus een vrijdag. Zodoende wordt de grote koopjesdag Black Friday genoemd. In Canada valt de oogst echter al wat eerder. Daar wordt Thanksgiving op de tweede maandag van oktober gevierd. Toch wordt in beide landen Black Friday op dezelfde dag gevierd.

Lees meer...

Wat is Cyber Monday? - Shoppen met kortingen

Wat is Cyber Monday

Cyber Monday is de maandag die valt na het weekend na Black Friday. Net als deze knotsgekke vrijdag, werd deze online versie gelanceerd door Amerikaanse marketing professionals.

Wie heeft Cyber Monday bedacht?

Ellen Davis en Scott Silverman mogen deze uitvinding op hun naam schrijven. Voor wie niet houdt van de echte solden of van verregaande koopjesgekte, is dit de uitgelezen kans om sterk afgeprijsde producten te kunnen kopen. Je hoeft hier niet de deur voor uit.

Cyber Monday is de dag waarop je gewoon vanuit je luie stoel kunt genieten van de solden. Je geniet op deze dag gewoon van extreem grote online kortingen. De online prijzen zijn op deze dag gewoon net zo laag als op Black Friday! Online naar de solden gaan heeft vele voordelen. Je hoeft je tent of je slaapzak niet op te zetten voor een winkel of warenhuis. Alles wat je moet doen, is op tijd online zijn om je slag te kunnen slaan!

Lees meer...

Wat is een prospect? | Betekenis en Definitie

Wat is een prospect

Wie werkzaam is in de verkoopsector, komt er na een tijd achter dat vele woorden die tot het vakjargon van een verkoper behoren vaak in verschillende betekenissen worden gebruikt.

Betekenis prospect

Een prospect is een toekomstige koper of potentiële klant. Hij of zij onderscheidt zich van een geïnteresseerde surfer zoals een lead omdat een prospect helemaal tot je doelpubliek behoort. Hij of zij beschikt over voldoende reserves om je product te kopen en als het over een bedrijf gaat, is hij of zij de persoon die verantwoordelijk is voor de zakelijke aankopen.

Verschil tussen een lead, prospect en een geïnteresseerde

Een lead is natuurlijk ook een bezoeker van je zakelijke website. Ook hij of zij kan een potentiële koper worden. Dat is ook de reden waarom je deze geïnteresseerde mensen niet meteen moet afschrijven. Het is wel belangrijk om weten dat een prospect met grote zekerheid een koper zal worden!

Lees meer...

Wat is een lead? | Betekenis en Definitie

Wat is een lead

Wie een bedrijf heeft, doet er goed aan om zoveel mogelijk leads te genereren. Het woord lead wordt regelmatig gebruikt in de online marketing wereld.

Betekenis lead

Een lead is een aanvraag voor meer informatie door een persoon of organisatie die interesse vertoont in uw producten of diensten.

In de enge betekenis wordt een lead gedefinieerd als een potentiële nieuwe klant of toekomstige klant die zijn interesse uitdrukt door het delen van zijn contactinformatie.

Of het daadwerkelijk ook tot een contact komt of tot een verkoop, is minder zeker. De eerste stap is in ieder geval gezet!

Lead generation: Hoe verkrijg je een lead?

Leads worden verkregen door lead generation, een proces waarbij je als onderneming bepaalde producten en/of diensten stimuleert aan toekomstige klanten. Kwalitatieve leads worden gegenereerd door online advertenties, e-mail marketing, zoekmachine optimalisatie, sociale media.... De marketingafdeling van een bedrijf is doorgaans verantwoordelijk voor het genereren van leads.

Door de opkomst van het internet is de marketing geëvolueerd naar een digitale focus. Meer en meer zoeken klanten online naar producten of diensten via blogs, social media, zoekmachines. Lead generation start dus waar je jouw klant kan vinden. De taak van de onderneming is de klant op de juiste manier te begeleiden naar het ideaal product via juiste kanalen.

Vele ondernemingen verkiezen hierbij inbound marketing. Klanten willen willen niet gepusht worden bij een verkoop. Het klassieke verkoopproces waarbij klanten rechtstreeks worden gecontacteerd valt weg. Bij inboud marketing is het de consument die initiatief neemt en beslist wanneer die contact wilt opnemen met de onderneming. Je gaat weg van het klassieke verkoopproces, waarbij ondernemingen aan cold calling en direct mailing doen.

Lees meer...

Wat is een benchmark? | Betekenis en Definitie

Wat is benchmark

Een benchmark is een vergelijkend onderzoek waarbij jouw bedrijf, diensten of producten worden vergeleken met gelijkaardige ondernemingen, producten of diensten.

Vereisten benchmark

Bij het maken van het vergelijkend onderzoek is het noodzakelijk dat het op exact dezelfde manier wordt uitgevoerd bij beide partijen. Indien je dit niet doet, zijn de resultaten niet betrouwbaar.

Verschillende manieren om een benchmark uit te voeren

1. Een anonieme benchmark

De anonieme benchmark is een vergelijkend onderzoek van bedrijven die werkzaam zijn in dezelfde sector, waarbij de gemiddelde prestaties van beide ondernemingen met elkaar vergeleken worden.

2. Een benchmark waarbij de deelnemers onder eigen naam of merk deelnemen

Zijn de deelnemers aan de benchmark bekend, dan wordt er gewerkt met de reële gegevens van alle deelnemende bedrijven en worden deze naast elkaar gelegd. Zo worden de sterke kanten en de mindere punten van alle deelnemers duidelijk. Dit kan bedreigend lijken, maar heeft ook duidelijke voordelen. In deze situatie kunnen ondernemingen en bedrijven in een opbouwende sfeer van elkaar leren.

Lees meer...

Wat is omnichannel en wat zijn de voordelen?

Wat is omnichannel

Omnichannel is een strategie die met steeds meer succes in de detailhandel wordt toegepast. Sterker nog, een aantal marketeers is van mening dat deze werkwijze gewoon onmisbaar is voor de kleinhandel.

Wat is omnichannel?

Omnichannel is een variante van de strategieën multichannel en cross channel. Net als bij deze verkoopkanalen is het bij omnichannel mogelijk om een klant vanuit verschillende bronnen te bevoorraden.

Wat deze strategie zo bijzonder maakt, is dat omnichannel er alles aan doet om de klant een centrale plaats te geven waardoor alles om de klant draait. Hierbij wordt een harmonieus geheel nagestreefd. Voor wie zich in zakelijke kringen bevindt, klinkt dit alles mogelijk een beetje te soft. Dit soort van strategie is echter nodig om ervoor te zorgen dat bevoorradingskanalen niet naast elkaar werken, maar met elkaar.

Zo kunnen deze kanalen elkaar aanvullen en ervoor zorgen dat ieder aspect klantgericht verloopt en dat er geen enkel aspect over het hoofd wordt gekeken. Hoe een merk beleefd wordt door de klant moet altijd gelijk verlopen. Het mag niet uitmaken voor welk kanaal een klant kiest. De klantervaring staat altijd centraal..

De gedachte achter omnichannel

Bij omnichannel is het de bedoeling dat de klant op zich weinig merkt van het kanaal dat hij of zij gebruikt. Uiteindelijk koopt hij een product dat afkomstig is van een bedrijf. Vooral het bedrijf en de keuze voor een bepaald merk doen ertoe.

Het kanaal dat de klant toeleidt tot dit bedrijf, wordt zo een secundair gegeven. Zo kunnen klanten op alle momenten van de dag, vanuit gelijk welke plaats en onafhankelijk van hun doel, gebruikmaken van een kanaal dat bij hun past.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen