Menu

Loss aversion vervolg

Veel kleine gains zijn aangenamer dan een grote gain

Veel kleine losses zijn minder aangenaam dan een grote loss (geldt niet als de losses extreem klein zijn: je kunt al op een Auping slapen voor 10 ct per dag)

Marketing toepassingen hierop:
-> Price bundling: samenvoegen van losses in een pakket

Lees meer...

Sunk cost effect

Als je een HIV vaccin hebt gemaakt en 9 van de 10 miljoen hebt geïnvesteerd terwijl er een beter alternatief is inmiddels, investeer je toch de laatste 1 miljoen.

Voorbeeld: bij grote investering voetballers, zullen deze vast opgesteld worden, ook al voetballen ze slecht

Approach system / Avoidance system

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen