Reputatie
- Gepubliceerd in Marketing
Het geheel aan beelden en indrukken dat de publieksgroepen over een organisatie hebben verzameld. Dit is een onderdeel van corporate communicatie.
Het geheel aan beelden en indrukken dat de publieksgroepen over een organisatie hebben verzameld. Dit is een onderdeel van corporate communicatie.
Vormt ons oordeel over de mens, het ding/onderwerp. Antwoordt op de vraag: ‘Wat vind ik?’. Dit is een belangrijke vraag voor PR. Dit is een van de lagen die zich kan bevinden in een imago.
Wat je voor je geestesoog ziet. Antwoordt op de vraag: ‘Wat zie ik?’. Dit is een van de lagen die zich kan bevinden in een imago.
Emoties betreffende de mens, het ding/onderwerp. Antwoordt op de vraag: ‘Wat voel ik?’. Dit is een van de lagen die zich kan bevinden in een imago.
Bestaat uit de kennis van de mens, het ding/onderwerp. Antwoordt op de vraag: ‘Wat weet ik?’. Dit is een van de lagen die zich kan bevinden in een imago.
Het imago van een organisatie is de indruk die/ het beeld dat een individu op een bepaald tijdstip heeft van de organisatie. Het imago is veranderlijk en verschilt van individu tot individu. Dit is een onderdeel van corporate communicatie.
Een onderdeel van de doelstellingen van corporate communicatie. Het succes van een bedrijf hangt af van de financiële prestatie (profit), maar ook van het effect op de natuurlijke omgeving (planet) en de sociale impact van de organisatie (people).
Een onderdeel van de doelstellingen van corporate communicatie. Bij een bottem line heeft men als enige doel ‘winst maken’.
Corporate communicatie zoekt uit hoe communicatie specifieke strategische organisatiedoelen kan helpen bereiken en stelt een communicatieplan op om toekomstige communicatie-inspanningen te leiden. Dit is een bijdrage in het realiseren van de missie en doelen van de organisatie.
Deze strategie bepaalt de richting en reikwijdte van een organisatie over de lange termijn zodat de organisatie voordelen kan behalen door de doelbewuste inzet van middelen binnen een veranderende omgeving, om te voeldoen aan de behoeften van de markt en aan de verwachtingen van de stakeholders. Deze strategie is