Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Merk/brand

Een merk verwijst naar het netwerk van associaties in het geheugen van de doelgroep of naar de gedachten en gevoelens die de doelgroep heeft wanneer zij geconfronteerd wordt met het merk. Via een merk wil je je als bedrijf positioneren.

Lees meer...

Merkenbeleid/branding

De basis van merkenbeleid is het principe van waarnemen, informatieverwerking en handelen. Via een merkenbeleid wil je je op een bepaalde manier positioneren.

Lees meer...

Relatieve associatie

Een associatie waar de concurrent wel bij betrokken wordt. Associaties hebben te maken met de positionering van je bedrijf. Door positionering wil men de voorkeurspositie beïnvloeden, het gaat als het ware om de strijd om het brein.

Lees meer...

Absolute associatie

Een associatie zonder de concurrent erbij te betrekken. Associaties hebben te maken met de positionering van je bedrijf. Door positionering wil men de voorkeurspositie beïnvloeden, het gaat als het ware om de strijd om het brein.

Lees meer...

Corporate selling

Wil niet alleen informeren, maar ook intrigeren. Het probeert mensen actief voor zich te winnen en vertrekt vanuit een verhaal. Er worden persoonskenmerken aan een bedrijf gegeven en de mensen moeten weten wat het bedrijf belangrijk vindt en waar het van droomt. Deze term ging men gebruiken omdat corporate communicatie te vrijblijvend is gebleken in de praktijk.

Lees meer...

Symbolen

De visualisatie van de bedrijfsidentiteit. Volgens Birkigt en Stadler is dit een van de elementen van identiteit, een onderdeel van corporate communicatie.

Lees meer...

De gewenste identiteit

Een goed management denkt in termen van verandering wanneer dit nodig is. Dit is een vorm van identiteit en is een onderdeel van corporate communicatie.

Lees meer...

De werkelijke identiteit

De werkelijkheid die enkel door objectieve waarnemers (pers, media) wordt gezien. Dit is een vorm van identiteit en is een onderdeel van corporate communicatie.

Lees meer...

Identiteit

Hoe een organisatie zichzelf ziet en hoe ze wil overkomen. Hier probeer je als organisatie zoveel mogelijk controle over te krijgen. Het is het geheel aan proactieve, reactieve en onbedoelde activiteiten en boodschappen van organisaties. Dit is een onderdeel van corporate communicatie.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen