Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Corporate communicatie (volgens Van Riel)

Corporate communicatie kan beschreven worden als orkestratie van alle instrumenten in het veld van de identiteit van de organisatie (communicatie, symbolen en gedrag van de leden van de organisatie) op een zodanig aantrekkelijke en realistische manier dat een positieve reputatie gecreëerd of gehandhaafd wordt bij groepen waarmee de organisatie een afhankelijkheidsrelatie heeft (vaak stakeholders genoemd) Dit resulteert in een concurrentievoordeel voor de organisatie.

Lees meer...

Spin

Wat er ook gebeurt met je bedrijf, je draait alles op een positieve manier om, om je bedrijf toch te kunnen verkopen. Dit wordt gezien als vervorming van de waarheid, manipulatie. Het is een negatieve manier van PR om positief naar buiten te komen. Corporate communicatie wordt soms gezien als spin.

Lees meer...

Reputatiemanagement

Reputatie is een concept dat relevanter is voor mensen die geen directe banden met een organisatie hebben. Het gaat ook over het managen van relaties, maar dan met mensen die nog buiten het bedrijf staan.

Lees meer...

Relatiemanagement

Men beschouwt relaties die al in verband staan met het bedrijf (vb. leveranciers). Relatiemanagement hoort bij datgene wat een corporate communicatiemanager beheert.

Lees meer...

Organogram

Laat zien hoe communicatie geïntegreerd kan zijn binnen je bedrijf. Dit is een onderdeel van corporate communicatie.

Lees meer...

communicatie

promotie van consumentenproducten of – diensten. Corporate communicatie is gericht op andere publieksgroepen en stakeholders.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen