Menu

Distributie en promotie

Directe ( =uitgever brengt zelf in omloop) en indirecte ( =beroep gedaan op organismen die de grootste kosten verzorgen) distributie.

Bij de promotie wordt rekening gehouden met het product en de lezer. AMP (Agence et Messagerie de la Presse): grootste distributeur in België. ->

Kunnen ook voor inhoud verantwoordelijk zijn.

Lees meer...

De krant: een onderneming met dubbel karakter

Gevaren van commercialisering: niet de druk van adverteerders of uitgevers op hun redactie.

Wel: - Tijdsdruk en dwanggedachte dat men de primeur moet hebben.

- Produceren van 4x zoveel nieuws als de vorige generatie.

-> Churnalism: copy-paste-journalistiek: onmiddellijk overnemen zonder correctheid te checken.

Redacties zijn afhankelijk van NA’s, die wel instaan voor de nauwkeurigheid vd quotes maar niet of die de waarheid bevatten.

Lees meer...

Nieuws is business

Incestueuze karakter in de verhouding tussen mediagiganten en het bedrijfsleven.

Nieuwsberichten worden geregeld onderbroken door reclame (USA), en het nieuws krijgt een entertainment-functie met telegenieke anchor(wo)man id hoofdrol.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen

Door het bezoeken van onze website gaat u ermee akkoord dat wij cookies gebruiken om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring krijgt.
Ik begrijp het !