Menu

Flame mail

dit zijn e-mails die in een vlaag van boosheid of woede worden opgesteld en kunnen leiden tot ernstige conflicten.

Soorten online communicatiemiddelen:

  • E-mail
  • Intranet

En extranet waarbij met externe relaties informatie en documenten worden uitgewisseld)

  • Online nieuwsbericht
  • Screensaver

Nieuwsfeed via screensaver, waarbij de screensaver nieuwsberichten toont en de gebruiker doorleidt naar de digitale bron.

  • Procedures, richtlijnen en handboeken
  • Banners

Soort grafische reclameborden op een website die gebruikers dienen te verleiden ze aan te klikken. Banners linken de gebruiker door naar een specifieke plek op het web).

  • Blog
  • Podcast

Postcast is een soort bedrijfsradio- of televisieuitzending via internet of intranet. Een postvast is een uitzending die kan worden bekeken/beluisterd door de ontvanger.

  • Digitaal magazine

Soorten offline communicatiemiddelen:

  • Personeelsblad
  • Directiemededelingen
  • Nieuwsbrief
  • Knipselkrant

Een knipselkrant is een periodiek verschijnend overzicht van knipsels waarin de naam van het bedrijf en/of haar producten en diensten staan genoemd. Ook berichten over concurrenten en marktontwikkelingen kunnen hierin worden opgenomen.

  • Posters
  • Instructies en regelingen
  • Externe communicatiemiddelen
  • Thema-dvd
Lees meer...

De rol van projectmedewerker

  • Het is de projectmedewerker die één of meerdere projecten toegewijd onder haar hoede heeft en ervoor zorgt dat deinformatievoorziening daadwerkelijk plaatsvindt.
  • In vroegtijdig stadium meedenken over manieren om informatievoorziening in een project of verandering vorm te geven.
  • Afstemming met de media-adviseur en de contentproducent.

Alle rollen hebben te maken met het bewerken van informatie met als doel een ander te beïnvloeden in zijn beeldvormingover een onderwerp. Daarom worden de rollen ook wel imago-ondersteunend genoemd. Het gaat er in deze rollen immers om dat het beeld dat de ander heeft, verandert door de informatie die hij ontvangt.

Lees meer...

De rol van media-adviseur

  • De media-adviseur (ook wel communicatieadviseur genoemd) is goed op de hoogte van de werking van verschillende media, zowel analoog als elektrisch (de media-mix).
  • Ze kent de voor- en nadelen van de verschillende media en weet wat de uitvoering voor consequenties heeft, zowel de baten als de kosten.
  • De media-adviseur kan communicatieplannen schrijven waarin een uitgebalanceerde set van media is opgenomen, uitgezet in tijd en doelgroep.
Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen