7S-model van McKinsey
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Model waarmee een organisatie kan worden beschreven en geanalyseerd aan de hand van 7 S’en.
Model waarmee een organisatie kan worden beschreven en geanalyseerd aan de hand van 7 S’en.
Model waarbij gedrag en motivatie van consumenten worden weergegeven en bestaat uit wie, waar, wanneer,
Wet van Pareto die aangeeft dat 20% van de klanten bijdraagt aan 80% van de omzet (volgens Sharp liggen deze percentages meer bij 20 en 50 tot 60)
Waarom mag een kabel van 1,5 mm2 doorsnede beveiligd worden door een smeltveiligheid van 10 A en door een automaat van 16 A. Vanwaar dit verschil
Dit heeft alles te maken met het feit dat een automaat veel sneller zal afslaan t.o.v. een smeltveiligheid.
Een smeltveiligheid moet rekening houden met de smelttijd+dooftijd terwijl een automaat alleen maar een uitschakeltijd heeft
Smeltveiligheid(smelt+dooftijd) automaat(uitschakeltijd)