Trio of needs
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
De Maslow piramide gesimpliceerd tot: 1. Power, 2. Affiliation (betrokkenheid), 3. Achievement
De Maslow piramide gesimpliceerd tot: 1. Power, 2. Affiliation (betrokkenheid), 3. Achievement
Bouwt voor op de Maslow piramide, door een verschil tussen intrinsieke en extrinsieke motivatie te maken.
Intrinsic Motivation
pursuing an activity for it’s own sake. Is het hoogste als autonomie, belongingness en competentie (ABC) hoog zijn. Intrinsieke motivatie is belangrijk, aangezien de resultaten hiervan vaak hoger zijn (creatiever op werk, meer sales, etc.).
Extrinsic Motivation pursuing an activity in order to receive a reward.
Drive theory: Mensen hebben bepaalde fysiologische behoeftes. Als deze niet vervuld worden, is er een energiebron, genoemd drive, die er voor wilt zorgen dat deze behoeftes vervuld worden. Maslow suggereerde dat er meerder niveau’s behoeftes zijn. Wanneer een niveau bereikt is, ga je pas naar het volgende niveau.
Motivatie ontstaat wanneer een need (behoefte) vervuld moet worden. Een need ontstaat als de current state niet overeenkomt met de gewenste state.
Motivaties beïnvloeden ook de richting van gedrag: