Menu

Hoe kies je de juiste sleutelwoorden?

Begin met het organiseren van een brainstormsessie! Tijdens een brainstormsessie kan je een in korte tijd de kennis die aanwezig is in een team snel en gestructureerd naar boven halen. Gebruik vooral jouw kennis van het product of de dienst om snel een lijst van de eerste zoekwoorden op te stellen.

Het doel is om sleutelwoorden te vinden waar jouw doelgroep naar op zoek is. Vooral de medewerkers die gesprekken voeren met klanten en e-mails beantwoorden hebben de neiging om het best te zijn gekalibreerd voor deze taak, omdat ze een beter begrip hebben van de woorden die klanten gebruiken bij het beschrijven van jouw product of dienst.

Lees meer...

Het profiel van de internetconsument

De internetconsument is:

  • “Pioniers”: “early adopters” die al eerste op internet zaten en vertrouwd zijn met het medium. Zij doen al bijvoorbeeld aan online bankieren.
  • Toekomstige kopers: zijn niet langer dan twee jaar online en kopen nog niet. Er is nog te weinig vertrouwen in het internet.
  • Entertainmentshoppers: Deze shoppers zijn vaak online in functie van “entertainment”, bijvoorbeeld het beluisteren van muziek op internet. Zij kopen echter weinig, laten zich niet makkelijk binden en laten zich leiden door impulsen. Veel entertainmentshoppers zijn van de “Generatie Next” en zijn nog niet zolang online maar spenderen wel vele uren op het internet, bijvoorbeeld www.youtube.be .
  • Gezelligheidskopers: kopen voor de gezelligheid en kopen wordt een sociaal event. De bezochte sites hebben discussiegroepen, fora of een actieve emailbenadering, vb. www.topwine.com .
  • “Efficiency”-kopers: de efficiënte koper wil tijd besparen en eist een snelle bezorging van zijn bestelling.
  • Prijskopers: halen hun hart op met het Internet. Door de grote transparantie kunnen ze gemakkelijk prijzen vergelijken en ze nemen er ook de tijd voor. Dit moeten ze in principe nu al niet meer zelf doen omdat makelaars dit al doen, bijvoorbeeld www.vergelijk.be
  • Detail-informatiekopers: verdiepen zich in de aan te kopen goederen of diensten en zetten die onderling gedegen op een rijtje. Ervaringen van anderen, objectieve vergelijkingen en indeling naar criteria op basis van eigen inzichten zijn nodig om koper te binden.
Lees meer...

Machtsbronnen

Machtsbronnen - De zaken waarover iemand kan beschikken en die het vermogen dat macht is op kunnen leveren

- Gewelds- en dwangmiddelen, kennis, expertise etc.

- Bronnen leveren alleen macht op in relaties tot anderen

- Bepaalde zaken leveren alleen macht op onder specifieke omstandigheden en niet altijd en overal

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen