Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

prijsstarheid

Als producenten bij prijsverhoging verwachten dat consumenten weglopen naar de concurrent, zullen zij
ondanks stijgende kosten geneigd zijn de prijzen niet te verhogen.

Lees meer...

prijsleider

De producenten die op een bepaalde markt de prijs bepalen. Dit doen zij over het algemeen doordat zij
marktleiders zijn en dus een groot deel van de markt van een bepaald product in handen hebben.

Lees meer...

monopolistische concurrentie

Een marktvorm waarop de feitelijke verschillen tussen producten van verschillende aanbieders klein zijn, maar waarop consumenten de producten toch verschillend waarderen. Er zijn veel aanbieders en het product is heterogeen. Een ondernemer kan binnen zekere grenzen de prijs zelf bepalen.

Lees meer...

marktgedrag

De verschillende strategieën die bedrijven kiezen in hun concurrentiestrijd met andere bedrijven om het
vergroten van hun marktaandeel.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen