Menu

Types of brands

  • Manufacturer brands: namen vd producten hetzelfde(Heineken, coca cola)
  • Distributor brands (Own-label): Groothandelaar maakt submerken aan.
  • Generic brands: worden verkocht zonder promotie ofzo (vb Bloem)
  • Brand name moet voldoen aan:

o Snel kunnen recallen, schrijven en zeggen
o Strategisch consistent met de branding policies
o Onderscheidend zijn
o Indicatief zijn voor de grootste voordelen en eigenschappen
o Betekenis

Lees meer...

Branding

Waarom voor consumenten:

  • Geprefereerde producten kunnen identificeren
  • Minder risico, betere shopping experience
  • Helpt bij het schatten vd kwaliteit vh product
  • Minder tijd nodig om een product keuze te maken, dus minder tijd nodig om te winkelen
  • Psychologische geruststelling en beloning, vnl voor producten die regelmatig worden gekocht
  • Consumenten weten meer over de bron vh product (land of bedrijf)

Waarom voor bedrijven

  • Premium pricing is mogelijk
  • Je kan ermee differentiëren
  • Cross-selling is mogelijk
  • Customer loyalty en herhaaldelijke aankopen
  • Marketing communicatie wordt bevorderd
  • contribute to corporate identity programmes
  • rechtelijke bescherming
Lees meer...

The process of adoption(Rogers)

  • Knowledge stage: Je hebt gehoord van het product. Je hebt er nog geen menig over

  • Persuasion stage: je gaat nadenken over de eventuele aankoop ervan
  • Decision stage: je ontwikkelt een mening over het product.
  • Zal het product mijn needs vervullen
    • Adoption
      • Je blijft het kopen
      • Je stopt met het kopen ervan
    • Reject
      • Latere adoptie
      • Voor altijd afwijzen
  • Implementation stage: het product wordt uitgeprobeerd.
    • Dmv: Sales promotion (samples)
  • Confirmation stage: is het een succes of niet?

Lees meer...

Product Range, Line, Mix

  • Product Mix: Alle producten die door een bedrijf gemaakt worden

  • Product Line: Een groep van gerelateerde producten/kenmerken

  • Product Item: 1 los product

  • Product line length: hoeveel variaties van producten binnen een product line

  • Product line depth: Aantal variaties/items
Lees meer...

Business products

  • Equipment goods: twee gebieden die de dagelijkse gang van zaken binnen een bedrijf betreffen

    • Capital equipment goods: (gebouwen) Hoge investeringskosten
    • Voor de lange termijn
    • Veel mensen binnen het bedrijf bij betrokken tijdens het aanschaffen
    • Groot risico als het een miskoop is
    • Accessory equipment goods: ondersteunen de primaire operationele processen en activiteiten van het bedrijf. (pc, kopieerapparaat)
    • Variabel, kosten meestal minder dan capital
    • Kleiner risico bij miskoop
  • Raw materials: Grondstoffen
    • Gekocht ik grote hoeveelheden
    • Veel onderhandelingen over de prijs
    • Weinig differentiatie
  • Semi-finished goods: half fabrikaat
  • Maintenance, repair and operation (MRO): producten ,buiten de grondstoffen om, die nodig zijn voor het goed functioneren van een bedrijf. (pennen, lichten, ventilatie)
  • Component parts: afgewerkte onderdelen gekocht van andere bedrijven, die worden ingebouwd in het afgewerkte product van het bedrijf zelf. (autolampjes)
  • Business services: intangible services om het operationele aspect van het bedrijf te verbeteren (afdelingen IT, Finance, marketing, R&D)

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen