Op volgorde plaatsen
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwantitatieve instrumenten. Respondenten moeten onderzoeksobjecten in een volgorde plaatsten van best naar slechtst.
Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwantitatieve instrumenten. Respondenten moeten onderzoeksobjecten in een volgorde plaatsten van best naar slechtst.
Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwantitatieve instrumenten. Likertschalen vragen in hoeverre een respondent het eens of oneens is met beweringen over een object.
Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwantitatieve instrumenten. Het is een van de meest gebruikte instrumenten bij het meten van imago. Het bestaat uit paren tegengestelde uitspraken waardoor het betrokken voorwerp geëvalueerd wordt.
Dit is een onderzoeksmethode. Voor dit soort onderzoek is er een steekproef nodig die de hele populatie moet vertegenwoordigen. Het onderzoek kan schriftelijk, telefonisch, persoonlijk en online gebeuren.
Het interviewen van een focusgroep of een groepsinterview is vergelijkbaar met een intensief interview, maar met 6 tot 10 respondenten die over en weer communiceren.
Intensieve interviews zijn een specifiek type persoonlijk interview. Het doel van dit soort interviews is het verkennen van attitudes.