Menu

Prototype merk

Het belangrijkste merk in een categorie. Dit merk wordt als eerste overwogen wanneer zich een keuzesituatie voordoet. Dit is dus een positie die een merk kan hebben binnen een categorie.

Lees meer...

Categorisatietheorie

Mensen slaan informatie op in categorieën en die categorieën zijn hiërarchisch geordend. Elke categorie is een soort netwerk van associaties dat betrekking heeft op de leden van de categorie. Associaties sijpelen door naar elk element in de categorie. Dmv van categorisatie kiezen we een positie in de informatiesamenleving.

Lees meer...

Positioneren

Duidt op anders zijn, op het hebben van unieke kenmerken die een object bijzonder maken en daarmee de moeite waard is om op te slaan in ons menselijk brein. Het duidt op positie kiezen: bepalen waar je wilt staan tov andere merken in het brein van de doelgroep. Positioneren duidt op het verwerven van voorkeur.

Lees meer...

Merk/brand

Een merk verwijst naar het netwerk van associaties in het geheugen van de doelgroep of naar de gedachten en gevoelens die de doelgroep heeft wanneer zij geconfronteerd wordt met het merk. Via een merk wil je je als bedrijf positioneren.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen