Menu

Remembering

 de mogelijkheid om informatie terug op te roepen. Onderzoekers nemen aan dat we:

  • Na het direct hebben gehoord 50% onthouden
  • 35% onthouden na 8 uur
  • 25% nog weten na 2 maanden
Lees meer...

Responding

 het geven van waarneembare feedback op de spreker

+ Goede luisteraars geven non-verbale feedback!  oogcontact, knikken, gezichtsuitdrukkingen,..

Er wordt gesuggereerd door onderzoekers dat luisteraars meer waarneembare feedback moeten geven! Want communicatie is een transactioneel proces en geen one-way proces. Luisteren is geen passieve activiteit.

Lees meer...

Understanding

 wanneer we mening geven aan een bericht

+ het is mogelijk om een bericht aandacht te geven en het te horen (stap 1 en 2) maar zonder het te begrijpen bv. een andere taal!

Listening Fidelity

 de mate van overeenstemming tussen wat een luisteraar begrijpt en wat de zender probeert de communiceren.

Lees meer...

Attending

 het psychologische selectieproces waar we beslissen wat wel en wat niet ‘doorgaat’.

We zouden gek worden wanneer we trachten aandacht te geven aan alle binnenkomende berichten!

+ Deze stap helpt ook de zender van de boodschap:

  • Onderzoek: wanneer zender een verloop van een film moest vertellen aan een aandachtige luisteraar, zal de zender meer details over de film onthouden.
Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen