Insensitive listeners
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
enkel reageren op de oppervlakkige mening van boodschappen, en niet op de emotionele achterliggende toon er van komt door gebrek aan empathie!
enkel reageren op de oppervlakkige mening van boodschappen, en niet op de emotionele achterliggende toon er van komt door gebrek aan empathie!
het zorgvuldig luisteren en verzamelen van informatie over de spreker, om dit in een latere aanval te kunnen gebruiken.
+ dit is een veel voorkomende techniek tijdens het verhoren.
opmerkingen van anderen als persoonlijke aanvallen zien. Deze mensen zien praten als een soort van aanval. Dit zijn vooral mensen met een laag zelfbeeld die continue bevestiging van die lage zelfbeeld zoeken.
falen in het herkennen van informatie waarmee de luisteraar liever niet zou mee geconfronteerd worden. + wanneer je zulke conversatie (waarover luisteraar niet wil praten) zal deze gewoon knikken en antwoorden en het onderwerp proberen te veranderen.
enkel antwoorden op delen van het bericht dat je interesseert. Soms is dit gegrond (bv. luisteren naar de radio wanneer je iets anders doet, tijdens reclames,..) MAAR niet bij interpersoonlijke communicatie!
de focus van het gesprek verleggen van degene die spreekt naar de narcissist. Deze mensen draaien elke conversatie naar zich zelf (oh, dat herinnert me aan die keer dat ik,…)
+ worden vaak ‘coversational narcissists’ genoemd.
+ sollicitanten die de vragen van de interviewer onderbreken zijn eerder geneigd om als minder favoriet te worden bekeken.