Collaboration
- Gepubliceerd in Psychologie
- Reageer als eerste!
samen werken en parallel werken met anderen om een gezamenlijk doel te bereiken.
samen werken en parallel werken met anderen om een gezamenlijk doel te bereiken.
De invloed van peergroen is groot. Dit kan goede of slechte invloed zijn. Vooral jongens gaan in tegen leraren, laten de attentie op zich richten en doet lijken alsof het werk hem niet interesseert.
De stijl van de ouders is van invloed op de prestaties van de leerlingen. Sterke psychologische controle mn van de moeder is van invloed op probleemgedrag bij kinderen. Het negeren van kinderen door ouders is ook erg slecht voor de leerlingen.
Als leerlingen engaged (betrokken ed) zijn bij de school en het leren presteren ze beter en vallen ze minder snel uit.
Er zorgen veel factoren voor betrokkenheid bij het leren waaronder: attentie, prestatie, enthousiasme en doorzettingsvermogen. Het kan ook komen door andere factoren zoals vriendschap met peers en leraren, deelname aan sportverenigingen en deelname aan extra activiteiten op school.
de manier waarop leerlingen gerelateerd zijn tot anderen die ook naar een bepaald doel streven.
methode die leerlingen realistische problemen geeft die niet noodzakelijk een goed antwoord heeft.
een taak die een binding heeft met een probleem uit het dagelijks leven die de leerlingen tegen komen buiten het klaslokaal.