Menu

Inhoud van de tests

Deel dit artikel:

Vele onderzoekers argumenteren dat IQ scores beïnvloed worden door specifieke informatie die verworven is als deel van de opvoeding van de meerderheidscultuur.

> Lage SES Afrika-Amerikaanse kinderen missen vaak grammaticawoorden op mentale tests die een alternatieve betekenis hebben in hun eigen culturele samenleving

Bv. frame verwijst naar “lichaamsbouw” en “wrapping” kan begrepen worden als “rapping”, een populaire muziekstijl
 maar pogingen om die tests te veranderen door verbale, feitgeoriënteerde items te elimineren en

zich enkel te baseren op ruimtelijk redeneren en prestatie-items, heeft de score van lage SES
minderheidskinderen niet verhoogd
(zelfs deze non verbale testitems hangen af van leermogelijkheden)

> Leermogelijkheden

Bv. verbale testitems vervangen door tests met videospelletjes (die ruimtelijke test items verbeteren),  kinderen die uit de groep van laag inkomen en minderheid komen ontbreken speelgoed thuis omdat zij meer mensgericht zijn i.p.v. objectgericht. Door dit ontbreken worden bepaalde intellectuele vaardigheden niet gepromoot.

> Hoe langer men al naar school gaat, hoe hoger het IQ

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen