Menu

De impact van de cultuur en formele opleiding (school)

Deel dit artikel:

Cultuur: in niet-westerse culturen (weinig school)  conservatie vaak later verworven, nl 11 jaar of later)
Dit suggereert dat deelnemen aan alledaagse activiteiten kinderen helpt om conservatie en andere problemen van Piaget te beheersen.

School: kinderen die al langer naar school geweest zijn doen het beter op Piaget taken

Context: maar ook ervaring met niet-schoolse activiteiten bevorderen concreet operationeel denken
bv. meisjes die leren weven in Mexico als alternatief voor naar school gaan. Noord Amerikaanse kinderen van dezelfde leeftijd doen het veel beter op de taken van Piaget, maar hebben moeilijkheden met weefproblemen.

DUS: logisch denken ontwikkelt niet spontaan, maar onder invloed van opleiding, context en cultuur (zie theorie Vygotsky!)

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen