Menu

WAAROM BESTAAN ORGANISATIES?

Vijf redenen voor het bestaan van organisaties:
1) Om specialisatie en verdeling van arbeid te verhogen
2) Om technologie op grote schaal te gebruiken

  • Economies of scale zijn kosten besparingen door het produceren van producten op grote schaal in automatische productie lijnen
  • Economies of scope zijn kostenbesparingen die plaats vinden wanneer bedrijven onderbenutte middelen effectiever kunnen gebruiken omdat ze bij meerdere producten of taken gebruikt kunnen worden

3) Om de organisatieomgeving te managen
4) Om te bezuinigen op transactiekosten
5) Om macht en controle uit te oefenen (op individuele werkenemers)

Lees meer...

WAT IS EEN ORGANISATIE?

Een organisatie is een tool die mensen gebruiken om acties te coördineren voor het vervullen van behoeften / het bereiken van doelen. Entrepreneurs herkennen kansen en vervullen de behoeften. De organisatie omgeving beïnvloed de mogelijkheid om bronnen te krijgen en te gebruiken voor het creëeren van waarde.

Een organisatie creëert waarde door:

  • Input: materiaal, geld, mensen, kennis, ...
  • Conversie: machines, computers, menselijke vaardigheden, ...
  • Output: goederen, diensten, dividenden, salarissen, aandelen, ...


De manier waarop een organisatie human resources en technologie gebruikt om input om te zetten in output, bepaalt hoeveel waarde er wordt gecreëerd tijdens de conversie. De waarde van het product van de organisatie wordt bepaald door de skills/vaardigheden van de ondernemer.

Een value-creation model kan worden gebruikt om de activiteiten van (de meeste) organuisaties te beschrijven.

Lees meer...

Customer Satisfaction

Voordat loyaliteit ontstaat is satisfaction nodig

Trust -> satisfaction->Rentention->Profitability
Satisfaction ontstaat als de experience de verwachting overtreft of gelijk zijn aan elkaar.
Dissatisfaction: Experience < Verwachting
Customer Delight: Experience > verwachting -> WOW-effect

Lees meer...

Types van loyalty and loyalty trends

  • Emotional loyalty: echte loyaliteit, zelf expressie door identificatie met values en benefits
  • Price loyalty: het gemiddelde prijsniveau spreekt je aan
  • Incentivized loyalty: geen voorkeur voor merk, maar komt door herhaal aankopen
  • Monopoly Loyalty: er is maar 1 aanbieder van het product of dienst.
  • Loyalty trends
  • Ubiquity: Toename van loyaliteits programma
  • Coalition: Regelingen door bedrijven om de kosten, informatie en merk te delen
  • Imaginaton: kansen om technologieën en niche markten te exploiteren hangen af van de creativiteit en verbeelding om klanten data in het loyaliteits programma te krijgen
  • Wow: het WOW-effect creëren ipv standaard loyaliteitsprogramma’s
  • Analysis: het verzamelen en analyseren van klanten informatie op een effectieve manier
Lees meer...

Loyalty ladder

  • Partner: is als een partner van het bedrijf (geeft o.a. tips aan het bedrijf)
  • Advocate: doet marketing voor jou, beveelt je aan
  • Supporter: vind je een goed bedrijf maar ondersteunt je alleen passief
  • Client: heeft herhaaldelijk zaken met je gedaan, maar heeft hooguit een neutraal beeld van je
  • Purchaser: heeft eenmalig zaken met je gedaan
  • Prospect: iemand waarvan je denkt dat die wellicht zaken met je wilt doen.
Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen