Menu

Informatieoverkill

- Informatie is vandaag van iedereen en voor iedereen elke minuut beschikbaar

- Information-overload (information-overkill, killed by information)

  • Je wordt omvergeblazen waardoor je systematisch informatie gaat negeren die eventueel wel belangrijk kan zijn
  • Kan je er goed mee omgaan, dan heb je een systeem ontworpen waardoor je informatie gaat ordenen en de nodige info eruit kunt halen
Lees meer...

Wonderen

- Wetenschap en techniek

- De koers van de wetenschap

- Gevolg? Zorgt voor een onderstroom van angst in het denken van de mensen

- Technologie staat niet stil  enorme vernieuwing op elk vlak

  • Niet iedereen vindt dit positief  cultuurpessimisme (vb.: mensen worden vervangen door machines, atoombom, dubbel gevoel in medische wereld)
Lees meer...

Overleven

- Bedrijven trachten te overleven  grote bedrijven hebben hier niet zoveel moeite mee. Het zijn vooral KMO’s die soms moeilijkheden ondervinden

- Veranderingen zijn er overal en altijd. Ze hebben een invloed op bedrijven

- PR houdt de ontwikkelingen bij en adviseert het management van de organisatie over de vraag of op veranderingen moet gereageerd worden en indien ja, hoe, door wie en wanneer!

Lees meer...

Toenemende mondigheid

- Mensen worden alsmaar mondiger en winnen daardoor aan zelfstandigheid en onafhankelijkheid

- Het eigen belang domineert meer dan ooit  gevaarlijke gegevens omzetten in uw eigen voordeel

- Mondigheid van de consument moet worden gehoord en vraagt om reactie  interactie

  • Consument sussen
  • Feedback krijgen waardoor je je dienstverlening kan verbeteren

- Invloed op PR?

  • Analyseren van publieksgroepen en opinieleiders om te zien hoe daarmee gecommuniceerd kan worden

Uiteraard: analyseren van trends in onze cultuur, onze samenleving

Lees meer...

Inzicht

- PR  biedt inzicht in de consequenties van deze veranderende wereld en in wat een organisatie zich wel en niet kan veroorloven

- Radarfunctie: je probeert dingen op te pikken die voor jou van belang zijn  potentiële issues / trends

- Monitoren: kijken hoe uw bedrijf in de media wordt weergegeven

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen