Menu

Situatietheorie van publiek (Grunig & Hunt)

Een classificatie – of segmentatie-instrument. Deze theorie onderzoekt waarom en wanneer publiek gevormd wordt, wanneer er waarschijnlijk gecommuniceerd moet worden en hoe hun communicatie en gedrag gebruikt kan worden om publieken te segmenteren. De theorie ziet stakeholders tot publiek ontwikkelen wanneer zij erkennen dat een issue of probleem hun bestaan beïnvloedt.

Lees meer...

Stakeholdermapping

Elke stakeholder probeer je in een cirkel rond je bedrijf te plaatsen, hoe dichter bij het bedrijf, hoe belangrijker de relatie. Via stakeholdermapping doet men aan omgevings – en situatie-analyse.

Lees meer...

Corporate governance

Omvat een reeks regels en gedragingen die bepalen hoe vennootschappen worden bestuurd en gecontroleerd. Binnen corporate governance gaat men een evenwicht zoeken tussen leiderschap, ondernemerschap en prestaties leveren enerzijds, alsook de zorg voor publieksgroepen en gezonde relaties.

Lees meer...

Stakeholders

Diegenen die een aandeel of belang in een bepaalde organisatie hebben, ze zijn afhankelijk van de organisatie voor het vervullen van hun eigen doelen en op haar beurt, is de organisatie van hen afhankelijk

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen