Menu

We are all the same

 We denken vaak dat wat we denken gelijk is aan wat andere mensen denken!

+ Dit kan leiden tot miscommunicatie

  • Wat jij grappig vind is niet noodzakelijk grappig voor iemand anders
  • Wat jij denkt dat slecht of fout was is niet noodzakelijk wat de ander denkt over zijn gedrag!

REDEN ? Weinig empathie!

Lees meer...

Halo-effect

De tendens om op basis van 1 positief kenmerk, een gehele positieve impressive van een persoon te vormen. (dit is meestal bij fysische aantrekkelijkheid, hoe je eruit ziet)

Bv. solliciatie; twee even goede kandidaten --> meest aantrekkelijke persoon krijgt de job.

Lees meer...

First impressions

 We vormen zeer snel eerste indrukken. Dit gebeurt binnen de seconde! We geloven heel hard in ons buik gevoel. Deze eerste indruk is belangrijk voor de ‘trustworthiness’ =vetrouwenswaardig!

Lees meer...

Primacy effect

 We neigen naar de veronderstelling dat de ‘eerst gegeven’ informatie van groter belang is!

+ Dit komt ook voor bij de ‘laatst gegeven’ informatie = informatie tussenbeide heeft dus het minste effect!

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen