Menu

Trends en opvallende cases

Deel dit artikel:

Nieuwe reclametechnieken
- Advergaming

Binnen computerspel advertenties tonen
- Ambient reclame

Reclame op onverwachte plaatsen
- Ambush marketing

Via evenementen zonder sponsorgelden te betalen. Zowel doelgroep als media
- Branded content of branded entertainment

Imago van merk communiceren op originele manier (de designers met JBC)
- Buzz marketing

Mont tot mond reclame via sneeuwbaleffect
- Experience marketing

Klant het onderscheidend vermogen van product laten ervaren -> relatie met product
- Grassrootsreclame

Target op kleine doelgroep -> deze gaan het doorvertellen aan grotere groep
- Advertising 2.0

Verhaal met veel impact. Zo dicht mogelijk bij doelgroep via vertrouwde kanalen -> infiltreren
- Mobile advertising GSM

Advertising 2.0
- Biedt een verhaal, liefst met impact
- Ingezette medium is een widget, een gratis boek, game, website, magazine -> zo dicht
mogelijk bij doelgroep via vertrouwde kanaal
- Groeiend belang van sociale netwerken en smartphones
- Make it interesting -> infiltrate -> spread the word -> results

Branded entertainment als alternatief voor tv-reclameblokken
- Branded entertainment als oplossing voor digitale kijkers die door de reclameblokken zappen
- Programmamakers zijn voorzichtig maar reclamemakers stellen dat branded entertainment
veel effectiever kan zijn voor merkbewustzijn dan traditionele reclame

Verrijzenis van tv reclame

- Mediagoeroes voorspellen al jaren dood van tv reclame door digitale tv
- Ondanks doorbraak internet en digitale zenders blijft tv hobby
- Tv blijft efficiëntste medium als je veel mensen wilt bereiken
- Zeker in tijden van crisis grijpen adverteerders terug naar vaste waarde
- Effect van tv campagne direct voelbaar en meetbaar

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen