Menu

Stakeholder mapping

Deel dit artikel:

- Impact van stakeholders op de organisatie in kaart brengen + anticiperen op mogelijke issues en problemen

- Hoe?

  • Macht/interesse matrix
    • Afhankelijk van wat je doet zijn er groepen die veel of weinig interesse hebben in jouw bedrijf en ook groepen die veel of weinig macht hebben
    • Hierin wordt aangetoond hoeveel communicatie je moet besteden aan die verschillende groepen

NIVEAU VAN INTERESSE

LAAG

HOOG

MACHT

LAAG

a) Minimale inspanning

b) Geïnformeerd houden

HOOG

c) Tevreden houden

d) Belangrijkste groepen

  • Vb.: NMBS
    • a) reizigers die de trein niet nemen
    • b) reizigers
    • c) politiek en overheid
    • d) vakbonden, media & pers
  • Stakeholderkaart
    • Het in kaart brengen van alle partijen die een belang hebben bij de organisatie
    • Hierin worden ook de belangen van alle stakeholders geïdentificeerd en dit wordt gebruikt om te waarborgen dat alle belangen ook worden bediend  stakeholders op de hoogte houden en feedback wordt geaccepteerd
  • Ordeningsdoelen = classificatie- of segmentatie instrumenten

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen