Menu

Overschatting van het effect

Deel dit artikel:

De vierde kanttekening is de vanzelfsprekendheid waarmee interne communicatiespecialisten (en managers) lijken aan te nemen dat een verzonden boodschap, in welke vorm dan ook, het gewenste effect bereikt.

  • Er zijn echter diverse filters waas de boodschap doorheen ‘sijpelt’, voordat deze bij de ontvanger
  • het gewenste effect bereikt.
  • Produceren van de boodschap
  • Verspreiden van de boodschap
  • Ontvangen van de boodschap
  • Lezen/zien/horen van de boodschap
  • Begrijpen van de betekenis van de boodschap
  • Accepteren van de boodschap
  • Ernaar handelen.

Veel communicatiespecialisten, die opereren vanuit de actie-visie, denken dat de kans groter is dat de ontvanger wel iets oppikt als je méér communiceert, of als je gebruik maakt van verschillende kanalen die dezelfde boodschap vertellen (redundantie). Dit leidt echter tot informatie-overload waardoor mensen zich ervan afsluiten.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen