Menu

Onderzoek naar interne communicatie

Deel dit artikel:

Conclusies uit onderzoek:

  • Interne communicatie is als direct of indirect instrument (actie-visie) beperkt. Aan medewerkers wordt geen communicatie-initiatief verleend, waardoor de waardevolle bijdrage die medewerkers door hun communicatieve handelen aan de organisatie zouden kunnen leveren, genegeerd.
  • De instrumentele gedachtegang (actie-visie) is onjuist. Medewerkers zijn geen passieve doelgroep, die door managementboodschappen tot allerlei gewenste gedragingen wordt gebracht.


Bij de actie-visie ervaren medewerkers de interne communicatie vaak als problematisch en ongewenst, wanneer deze doelgericht als ‘instrument’ werd ingezet en de informatievoorziening vooral top-down is.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen