Menu

Motivatieconflicten

Deel dit artikel:

Tegenstrijdige motivaties en doelen die men niet allemaal kan realiseren  het nastreven van het ene doel is in strijd met het nastreven van een ander doel

- Toenadering-toenadering: kiezen tussen 2 merken. Je wil ze allebei even graag en je kan niet kiezen. Hoe speel je daarop in als reclamemaker? D.m.v. de opties van je product: je moet je positief onderscheiden van de concurrent

Bv. 2 dezelfde auto’s maar een ander merk. Partner: duurder maar betere remmen. Citroën: goedkoper maar slechtere remmen.

- Toenadering-vermijding: er komt een negatief kantje aan de keuze

Bv. Je wilt een auto hebben, maar je hebt niet genoeg geld.

- Vermijding-vermijding: twee negatieve kanten

Bv. als je geen groenten eet word je ziek, maar je wil niet ziek worden  alternatief kiezen (vb.: knorr vie) en de negatieve kanten verzachten

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen