Menu

Invloed van het imago van het bedrijf

Deel dit artikel:

ð Publieke perceptie heeft een positieve of negatieve invloed op het imago van uw bedrijf en dus ook op

  • De relatie met de klanten van dat bedrijf
  • De relatie met zakelijke partners
  • De waarde van het aandeel
  • De relatie met de medewerkers

- Perceptie = realiteit

  • Perceptie, deel van kwaliteit  iedereen heeft een eigen perceptie en maakt daar hun eigen realiteit van (= niet altijd de juiste perceptie van het bedrijf)
    • Bij goederen en nog meer bij diensten  bij goederen heb je nog iets tastbaars, maar bij diensten gaat het over menselijke relaties. En mensen hebben andere verwachtingen over hoe iemand zich moet gedragen.
    • Bij personen
    • Tijdsgeest  verwachtingen van het gedrag zijn afhankelijk van de tijd waarin men leeft (vb.: vergelijk opvattingen van grootouders met die van ons)
  • Perceptie hang af van gecreëerde verwachtingen
    • Overeenstemming  bedrijven moeten doen wat ze beloven, als dit niet zo is, word je daar op afgerekend
    • Lager of hoger scoren
  • Geloofwaardigheid van de communicator
    • Het bedrijf is niet de enige die communiceert
    • Concurrenten, personeel, academici, experts,…
  • Zijn de PR-boodschappen in lijn met de commerciële boodschappen?

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen