Menu

Inleiding PPT!!!!

Deel dit artikel:

= communicatie die binnen en vanuit organisaties, commerciële bedrijven of social-profit organisaties, plaatsvindt.

Organisatie:

  • Bestaat uit een groep mensen die taken uitvoeren om een doel te bereiken
  • Formeel is opgericht op welbepaalde datum
  • Gekenmerkt door formele structuur
  • Heeft specifieke (profit of social-profit) doelstellingen
  • Het werk wordt verdeeld tussen individuen en groepen
  • Heeft grote nood aan communicatie en coördinatie

Verschillende soorten van classificaties van organisatiecommunicatie:

Doelgroep die de organisatie aanspreekt:

  • Interne communicatie
    • Interne relaties

Bv: personeel, ondernemingsraad, staf, bestuur, directie,…

  • Externe communicatie
    • Externe relaties

Bv: klanten, leveranciers, financiers, vakbonden,…

Het onderwerp van de communicatie:

  • Marketing communicatie
    • Aangeboden product of dienst staat centraal

Bv: reclame senseo van Philips

  • Corporate (concern) communicatie
    • Organisatie zelf staat centraal

Bv: reclame voor philips (in geheel)

  • Kunnen beiden op intern en extern publiek gericht zijn

Classificaties van communicatievormen en –instrumenten zijn niet “heilig”.

Terminologie sluit vooral goed aan bij de commerciële sector

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen

Door het bezoeken van onze website gaat u ermee akkoord dat wij cookies gebruiken om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring krijgt.
Ik begrijp het !