Menu

Identiteit en imago

Deel dit artikel:

- Boulding: zei dat de individuele beeldvorming en subjectieve indrukken belangrijker zijn dan objectieve kennis en informatie.

- De gebruiker dient een beeld te krijgen van de organisatie en har producten en of diensten.  breinpositie

- De organisatie heeft voor de consument een bepaalde betekenis waardoor men het kan onderscheiden van de concurrentie

- Corporate imago : Beeld dat we hebben van een bepaalde organisatie

- Zelfbeeld: het beeld dat de interne publieksgroepen hebben van de eigen organisatie en maakt dus deel uit van de Corporate image

- Vermeende imago (perceived image ) veronderstellingen bij interne publieksgroepen over het corporate image van de organisatie

- Corporate identity: volgens tafertshofer

  • Corporate identity als streefbeeld van de organisatie
  • Corporate identity als management-instrument
  • Corporate identity als de uitstraling naar buiten
  • Corporate identity als het geheel van karakteristieke eigenschappen
  • Corporate identity als een complex samenstelsel van: gedrag van de organisatie, huisstijl en Corporate communication met een zelfgeformuleerde Corporate identity als gemanifesteerd zelfconcept van de onderneming.

Volgens Downey: het is het hart en ziel van de organisatie; de fundamentele stijl, kwaliteit, karakter, .. en datgene wat haar onderscheidt van de concurrenten. Het zijn dus de wezenlijke kenmerken van de organisatie die naar voren komen in de wijze waarop de organisatie zich daadwerkelijk manifesteert

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen