Menu

Hoe wordt het beleid opgelegd?

Deel dit artikel:

Hoe wordt autoriteit uitgeoefend? Welke controle heeft men over medewerkers?

Opm.: in elk van deze vragen zit impliciet nog de volgende vraag verborgen: Hoe beïnvloeden organisationele factoren de media-inhoud?

Organisaties en hun doelstellingen

Een mediaorganisatie kan gedefinieerd worden als een sociale, formele, gewoonlijk economische entiteit die mediaprofessionals te werk stelt om media-inhoud te produceren. Een organisatie heeft strikte grenzen, men kan zeggen wie lid is en wie niet. De leden van de organisatie oefenen gespecialiseerde functies uit in gestandaardiseerde rollen.

De primaire doelstelling: winst maken. Andere doelstellingen kunnen zijn: het produceren van een kwaliteitsproduct, het dienen van een publiek, professionele waardering, .. .

Het streven naar winst legt heel wat beperkingen en verplichtingen op aan de mediawerkers. Zij moeten inhoud produceren die voldoet aan de eisen van het publiek en adverteerders en moeten anderzijds de productiekosten zo laag mogelijk houden.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen