Menu

Het verschil tussen PR en marketing

Deel dit artikel:

Marketing

PR

Doelgroep

Markt / klanten / consumenten

Stakeholders

Voornaamste doel

Aantrekken en tevreden stellen van klanten door ruil van goederen en geld  winst maken

Vestigen en handhaven van positieve en gunstige relaties tussen verschillende groepen  LT-relaties

Gelijkenissen tussen PR en marketing

- Algemeen imago van de organisatie  elke actie moet passen in het kader van de organisatie (zowel commercieel als PR)

- Communicatie als een voortdurende dialoog met de externe wereld  externe communicatie

- Flexibiliteit van de organisatie en responsiviteit tegenover externe wensen en vragen  interactie: communicatiebeleid afstemmen om de wensen van de doelgroep

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen