Menu

gedifferentieerde werkwaarden

Deel dit artikel:

Typologieën van werknemers naar werkwaarden

Omdat er bij de actie-visie draait om termen als ‘pro-actief werken’, ‘zelfstandigheid, ‘uitdagingen’ en ‘verantwoordelijkheid nemen’, past deze visie niet bij alle soort mensen die in een organisatie werken.

De actie-visie zal voornamelijk de Zelfontplooiers aanspreken, maar de kans dat de Loyalist er positief tegenaan kijkt is gering.

De typologieën zijn een reden om de communicatiestrategie binnen een organisatie te heroverwegen. Daarbij zijn drie mogelijkheden:

1. De grootste groep-strategie

De keuze wordt gemaakt op basis van de dominante (meest aanwezige) typologie in de organisatie.

2. De van alles wat strategie

In je aanbod neem je een palet aan boodschappen op, waarin iedere typologie iets herkent.

3. De gemeenschappelijke deler-strategie

Je speelt in om de gemeenschappelijke factor in de verschillende typologieën.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen