Menu

de marketingcommunicatiemix

Deel dit artikel:

- we maken een onderscheid tussen

thema communicatie en actie-communicatie.

-geïntegreerde communicatie is belangrijk

-merknaam, vormgeving,prijs, winkel en verpakking zeggen iets over het product

-de ondernemer moet de dag van vandaag ,aar alternatieven zoeken want:

-effectiviteit reclame neemt af, door te veel reclame

-verkoopeffect van promotie is tijdelijk

-persoonlijke verkoop wordt alsmaar duurder

-consument wordt kritischer

-overaanbod media

-ontwikkelingen internet

-return on investment

alternatieven:

-sponsoring

-pr is een instrument geworden om het product en het bedrijf in de juiste richting te sturen

imago van het bedrijf : corporate communications

-een groot deel van de aankopen worden in de winkel bepaald, het totaalpakket telt

Þalle communicatie en productie-instrumenten waarmee een ondernemer het keuzegedrag van de afnemer probeert te beïnvloeden zijn tesamen de marketing communicatiemix.

schema p2

MARKETINGCOMMUNICATIE

THEMATISCHE COMMUNICATIEMIX ( above the line)

ACTIE COMMUNICATIEMIX ( below the line)

primaire doelstelling:

primaire doelstelling:

beïnvloeding van KENNIS EN/OF ATTITUDE

beïnvloeding van KOOPGEDRAG

-vooraf aan de aankoop: ze willen iets over het product of over het bedrijf vertellen

-na de aankoop: de tevredenheid van de consument

ondersteunen

-directe beïnvloeding van het koopgedrag door een promotie -actie

-communicatie tijdens en na de aankoop

-ze willen de gewenste omzet realiseren

-beide zijn in de praktijk niet makkelijk te scheiden, ze komen meestal in combinatie voor , zorgt voor synergie

effect van de combinatie is groter dan de som van de afzonderlijke effecten : 1+1=3

-promotie heeft niet altijd als enige doel om de aankoop te stimuleren, ze willen ook naambekendheid of toegevoegde waarde voor het merk vergroten

=thematische promotie = commotie

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen