Menu

Consumeren en identiteitsopbouw

Deel dit artikel:

Mensen moeten hun identiteit zelf opbouwen daar die niet meer gegeven is. De sociale structuur is dan ook flexibel: relatief grote mobiliteit, structurele veranderingen, banden worden makkelijker doorgeknipt, ... In deze onzekere maatschappij is het opbouwen van een sociale identiteit een ononderbroken bezigheid en het consumeren speelt daar een steeds grotere rol in.

Slater: identiteit is een functie geworden van consumptie (de idee van het postmoderne trekt dit tot in het extreme door: de indruk die we maken met ons lichamelijk voorkomen helpt ons om onszelf en de anderen te leren kennen en identificeren ~> deze factoren zijn belangrijker geworden dan factoren uit afkomst en traditie).

Maar uit empirisch onderzoek blijkt dat ook traditionele factoren nog steeds erg belangrijk zijn voor de identiteitsopbouw.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen