Analyzing and (Re)designing the Enterprise
-> Uncovering the “As is” picture – Analyzing Existing Processes.
- Change Management Requirements
-> Creating the “To be” picture – Business Process Redesign.
Business Proces Redesign kan zonder de implementatie van ERP, maar de implementatie van een ERP kan niet zonder BPR. Er kunnen veel verschillende methoden worden gebruikt om het To Be plaatjes te creëren, echter heeft elke methode overeenkomende elementen. 1). Een notie van klant focus, 2). De uitkomst van het proces is genomen in waarde ontvangen door de klant of aandeelhouder, 3). Een cross- functioneel team is nodig zodat iedereen alle aspecten begrijpt van het totale business proces, 4).
Tot slot hebben alle methode een gefaseerde benadering.
Elke auteur zal overeenstemmen met de stelling dat binnen de implementatiefase het onderdeel BPR vaak fout gaat. Mensen gaan er pas goed over nadenken op het moment dat het eigenlijk al te laat is. Met Enterprise Systems, BPR heeft een dubbele rol (dual rol) ‘resultaat’ en ‘voorwaarde’.
-> Analyzing the Gaps.
Twee standaardvragen kunnen worden gesteld tijdens deze analyze, 1). Op welke gebieden moet de organisatie verandering wil het voordeel kunnen behalen met het ERP en 2). Op welke vlakken zal het ERP aangepast dienen te worden om in de unieke functionaliteit van de organisatie te passen.