Menu

Onderzoek Ross et al. (perseverance effect)

Deel dit artikel:
  • Deelnemers moesten een taak uitvoeren, ze kregen daar feedback over. Later bleek dat die feedback willekeurig was. Na dit gezegd te hebben en de deelnemers er effectief ook van hebben proberen te overtuigen, moesten de deelnemers een vragenlijst invullen over hoe ze dachten dat ze het werkelijk gedaan hadden. De meeste die positieve feedback gekregen hadden, dachten dat ze het beter hadden gedaan dan in de werkelijkheid, diegenen met negatieve feedback dachten dat ze het slechter hadden gedaan dan in de werkelijkheid. (= perseverance effect)
  • Perseverance-effect: de bevinding dat de opvattingen van mensen over zichzelf en de sociale wereld aanhouden ondanks bewijzen van het tegendeel.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen