Menu

Wat was het effect van het lobbywerk van de stewardessen vakbond op de regels over roken in vliegtuigen ?

Het lobbywerk van de stewardessen had een grote invloed op de relatie tussen de luchtvaartsector en de tabaksindustrie . Luchtvaartmaatschappijen de regels veranderd voor het roken om niet-rokende op vluchten en op luchthavens , behalve in de aangewezen plaatsen . Vliegtuigen kan worden gezien als de belichaming van een afgesloten ruimte , en zij werden de focus van het debat tijdens de late jaren zestig . In 1971 , de stewardessen klaagden over hun arbeidsomstandigheden , omdat ze werden blootgesteld aan passief roken , terwijl op hun banen . Ze lobbyde de luchtvaartindustrie een verbod op roken in vliegtuigen . Zowel de luchtvaartindustrie en de tabaksindustrie verzet tegen het veranderen van hun beleid , omdat ze vreesden dat ze klanten zouden verliezen. Aanvankelijk was de Civil Aeronautics Board maakte rokende secties een vereiste voor alle commerciële vluchten als reactie op eisen van de stewardess . In 1986 , de National Academy of Sciences gemeld dat de luchtkwaliteit in vliegtuigen was in strijd met de milieu-eisen voor de bouwvoorschriften en andere indoor omgevingen . Naar aanleiding van dat onderzoek , de luchtvaartindustrie verbood roken op commerciële vluchten .

Lees meer...

Hoe hebben de Surgeon General, aos Rapporten van invloed op de rookgewoonten van de Amerikanen?

Sinds de publicatie van de Surgeon General, aos Reports, samen met het groeiende bewijs dat sigaretten waren beide gevaarlijk voor een, aos gezondheid en verslavend, er is een gestage daling van het aantal rokende Amerikanen, waaronder tieners geweest. Vooral omdat de gevaren van milieu rook kwam aan het publiek, aos aandacht, organisaties uitgevaardigd regels om meer rookvrije openbare voorzieningen te ontwikkelen. Verbod op roken in openbare plaatsen zijn bijna universeel in de Verenigde Staten.

Onmiddellijk na het eerste jaar dat het verslag openbaar (1964) werd gemaakt, het aantal rokers gedaald. Echter, het volgende jaar de industrie herstelde, rapportage record verkoop en een toename van de consumptie per hoofd van tabaksproducten. Tijdens de jaren 1980, de consumptie van sigaretten een kritiek punt bereikt, waarna de tarieven van het roken in de Verenigde Staten begon een langzame en geleidelijke afname. In 1982 eenderde (33%) van alle volwassenen waren rokers, drie jaar later het aantal tot 30% was gedaald. De tweede Surgeon General, aos Verslag over passief roken, gepubliceerd in 1986, op weg een rampzalige verschuiving van publieke roken omdat het nadelig beïnvloed zowel rokers als niet-rokers. Workplace initiatieven verbieden het roken van sigaretten verspreid. Door de eenentwintigste eeuw heeft het roken meer dramatisch gedaald, en nu het roken heeft meer van een prive-en niet openbare activiteit geworden.

Lees meer...

Wat zijn de Surgeon General, aos Reports?

Door de jaren 1960, was er toenemende druk voor de US Public Health Service om een soort van actie tegen het roken te nemen. Verschillende anti-rook belangengroepen, bijvoorbeeld, The American Lung Association en de American Heart Association, voorgesteld aan president Kennedy dat hij een commissie om de implicaties van het gebruik van tabak studeren in de Verenigde Staten te benoemen. Luther Terry, daarna Surgeon General, een commissie benoemd om de aanhoudende vragen over roken en gezondheid volledig te onderzoeken.

Hardnekkige ontkenningen van een causaal verband tussen roken en longkanker door de tabaksindustrie stimuleerde de noodzaak om een consensus rapport ontwikkelen. Op dat moment was de consensus methode ongekend in de geneeskunde. Het werd het model voor evidence-based medicine (EBM) als leidraad voor de medische praktijk op basis van de consensus van onderzoekers.

Commissieleden kwam uit een verscheidenheid aan disciplines. Leden inclusief een apotheker, een statisticus, een pulmonale geneeskunde specialist, een internist, een chirurg, een patholoog, een bioloog die een kanker specialist was, een toxicoloog, een apotheek, een bacterioloog, een epidemioloog en een tabaksindustrie woordvoerder. Elk lid is een gerenommeerd expert in zijn of haar vakgebied. Eenieder die al had gepubliceerd over de kwestie of het openbaar had gemaakt een stand kwam niet in aanmerking om op de onderzoekscommissie, om ervoor te zorgen dat de bevindingen onpartijdige zou zijn. De commissie onder rokers en niet-rokers.

Na het uitvoeren van een lange studie, de leden van de commissie tot de conclusie dat er een sterk verband tussen roken en kanker. Deze conclusie was gebaseerd op een breed scala van bewijsmateriaal en omvatte zowel statistische en epidemiologische bevindingen. (Statistiek is de studie van numerieke gegevens. Epidemiologie is de studie van de incidentie, de distributie, en de bestrijding van een ziekte in een populatie.) De commissie vond dat het sterftecijfer van kanker bij mannelijke rokers was 1000 keer hoger dan bij niet-rokers. De tabaksindustrie weerlegde de bevindingen, het aanroepen van de causaal verband tussen roken en longkanker een, Äúmathematical aberratie., AU

De Surgeon General, aos verslag werd uitgebracht in januari 1964. Dit was een centraal document in de geschiedenis van de volksgezondheid. Het rapport verstrekt legitimiteit op de aantijgingen dat roken schadelijk is. De consensus rapport werd een voorbeeld voor andere rapporten over gezondheidsrisico's als gevolg van de onafhankelijkheid en de integriteit van de commissieleden en hun bevindingen.

De volgende Surgeon General, aos Verslag gericht op tweedehands rook of omgevingstabaksrook. Twee belangrijke rapporten werden uitgegeven in 1986, een van de Surgeon General Koop en de andere van een onafhankelijke onderzoeksinstelling, de National Academy of Sciences (NAS). Zowel ingegaan op de effecten van het milieu rook op niet-rokers. De twee rapporten elkaar bevestigde de andere, aos bevindingen. Eerste, mainstream rook uitgeademd in de lucht door rokers vermengd met rook direct vrijgelaten uit het brandende uiteinde van een sigaret, en vormden ongeveer 85% van de niet-roker, aos inname van teer en nicotine. Ten tweede, passief roken ook poseerde risico niet alleen voor kwetsbare personen, zoals mensen met ademhalingsproblemen, maar ook om gezonde volwassenen en kinderen. Wat werd beschouwd een milieuhinder werd erkend en gevalideerd risico voor de gezondheid van iemand blootgesteld aan verontreinigde lucht. De conclusie was dat de eenvoudigste uitgestrekte en meest effectieve manier om ziekten te voorkomen dat tweedehands rook was tot rookvrije ruimten, met inbegrip van werk-gebieden voorkomen.

Lees meer...

Wat zijn de wetten die tabak?

De wetten variëren van provincie tot staat om natie en zijn niet gemakkelijk gecodificeerd. De belangrijkste gebieden van wetgeving primair gericht op pogingen om de verspreiding van tabak te regelen. Deze wetten opgenomen omzetbelasting, reclame grenzen, leeftijdsgrenzen en rookverboden in openbare plaatsen. Daarnaast wetgeving gericht op het waarschuwen van de bevolking over de gezondheidsrisico's van roken door het opnemen van waarschuwingslabels en inhoud beschrijvingen. Tenslotte hebben vele wetten voorgedaan als gevolg van rechtszaken tegen de tabaksindustrie bedrijven en niet door middel van wetgeving. De meeste wetten zijn wetten van de staten, in het bijzonder die met betrekking tot omzetbelasting. De algemene trend over de jaren is geweest om de omzetbelasting op sigaretten zowel te verhogen tot het product minder wenselijk maken, maar ook om de staat de gezondheidszorg financiering te ondersteunen. De belastingen variëren van staat tot staat net als alle belastingen op de verkoop. Regionaal, belastingen doorgaans lager in het Zuiden, de Midwest, en in delen van de westerse interieur.

In 1967, de Federal Communication Commission (FCC) vereist dat alle tabaksreclame op televisie worden gecompenseerd met advertenties waarschuwing van de gezondheidsrisico's van roken. In 1970 overgegaan Congres De volksgezondheid roken van sigaretten Act, die alle tabaksreclame verboden op televisie en radio beginnen op 2 januari 1971. Rookloze vormen van tabak verder worden geadverteerd op televisie en radio tot 1986, toen ze ook werden verboden. In 2003, tabak bedrijven en tijdschriften publicaties vrijwillig ingestemd met tabaksreclame van school edities van vier prominente opiniebladen elimineren: Time, Newsweek, People en Sports Illustrated. Dit kwam op de hielen van enorme class-action rechtszaken tegen de tabaksindustrie en was niet het gevolg van wetgevende handelingen.

Op internationaal niveau, de World Health Organization (WHO) Kaderverdrag inzake tabaksontmoediging werd in 2003 goedgekeurd en vastgesteld in 2005. Tabel 3 geeft de belangrijke bepalingen van het verdrag dat moet worden uitgevoerd. Tot op heden heeft het Amerikaanse Congres niet ondertekenden het verdrag.

Lees meer...

Wat is de missie van de FDA, met name ten aanzien van tabak?

De algemene opdracht van de Federal Drug Administration (FDA) is om de volksgezondheid te beschermen. President Roosevelt een wet in 1938 dat de FDA vastgesteld. Als een overheid regelgevend agentschap, de FDA is verantwoordelijk voor het testen van geneesmiddelen en medische hulpmiddelen voor kwaliteit en veiligheid. Het is verantwoordelijk voor de productie, de etikettering, de reclame en marketing van geneesmiddelen en andere producten, om hun werkzaamheid en veiligheid te garanderen. Het is verantwoordelijk voor drie soorten drugs: geneesmiddelen op recept, generieke geneesmiddelen, en over-the-counter drugs. De FDA geeft goedkeuring voor reclame en marketing van nieuwe geneesmiddelen. Het regelt ook voedsel en cosmetica, dierlijk voedsel, voedingssupplementen, biologische producten, en bloedproducten volgens een set van gepubliceerde normen, die worden afgedwongen door inspecties van laboratoria, fabrieken en andere faciliteiten. De wet tot oprichting van de FDA bracht producten die de volksgezondheid beïnvloeden onder federale regelgevende instantie en publieke controle.

Tot het Congres een wet in 2008, de FDA had geen jurisdictie over tabak. Terwijl het Congres tabak regelgeving zes keer in haar geschiedenis is gepasseerd, had het nooit expliciet gezien de FDA geen directe gezag over tabak. In 1996 heeft de FDA geprobeerd om autoriteit te laten gelden om tabaksreclame te reguleren aan minderjarigen, en de waarschuwingen op tabaksproducten toezicht door te verklaren dat nicotine is een drug en sigaretten waren drug delivery apparaten. Echter, in 2000 heeft de Hoge Raad de bevoegdheid van de FDA geweigerd. De argumenten pro en contra gecentreerd op het feit dat het Congres nooit expliciet had verklaard dat de FDA had gezag over tabak. Heeft de FDA moeten Congres om een wet toekenning van bijzondere gezag over tabak passeren, of had die instantie altijd met de FDA, hoewel het nooit op had gehandeld? Gezien het feit dat vijftig jaar voorafgaand aan de FDA bewering 1996, het zich had uitdrukkelijk ontkend dat het Congres het ooit had verleend gezag over tabak, de FDA kan niet nu opeens beweren het tegenovergestelde. In 2007, de Surgeon General, in een interview, zijn goedkeuring gehecht aan het idee dat de FDA zich niet betrekken bij de regulering van tabaksproducten, omdat de FDA was betrokken bij het bedrijf van gezondheidsbevordering. Brengen onder de controle van de FDA kan een verkeerde indruk van het publiek die tabak kunnen worden gemaakt in een veiliger product. In 2008 Congres eindelijk een wet de toekenning van deze bevoegdheid aan de FDA.

Lees meer...

Wat is de wettelijke leeftijd om te roken ?

De wettelijke leeftijd om te roken is momenteel ingesteld door elke staat . In de meeste staten de wettelijke leeftijd is 18 . In 2002 werden afspraken gemaakt door Exxon Mobil en Walgreen Corporations met de staten niet om sigaretten te verkopen aan minderjarige rokers. De corporaties overeengekomen :

• Eisen dat niemand onder de wettelijke leeftijd van 18 is toegestaan om roken parafernalia zoals sigaretten, aanstekers , lucifers , sigarettenpapier , en leidingen aan te schaffen.

• Wees ervan bewust dat toegang van jongeren tot tabak wordt gegeven vergelijkbare behandeling als minderjarige toegang tot alcohol.

• Eisen dat winkelpersoneel een redelijke moeite doen om samen te werken bij de handhaving van de toegang van jongeren wetten van de staat.

• Verbied de verkoop van enkele sigaretten of " Kiddie Packs " (minder dan 20 sigaretten / pakje ) .

• Verbied de distributie van gratis monsters .

• Verbied de verkoop van niet - tabaksproducten die zijn ontworpen om te kijken als tabaksproducten , zoals kauwgom en snoep sigaren of sigaretten .

• vereist een ID in verband met aankopen van tabak en tabaksproducten parafernalia door personen die te zien zijn onder de leeftijd van 27 .

• vereist een identiteitsbewijs met foto op het moment van aankoop.

• Wees ervan bewust dat staatswetten preempt federale wetten , maar waar ze zijn minder streng zijn ze niet in aanmerking voor Federal Emergency Management Agency ( FEMA ) financiering.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen