Menu

Mijn verzorger ervaart gevoelens van woede, frustratie, verdriet en schuldgevoel. Waar kan verzorgers gaan om hulp te krijgen?

Deel dit artikel:

M. L. 's reactie:

Terwijl de meeste zullen zeggen: "de patiënt op de eerste plaats," en dat is een ware uitspraak, laten we niet vergeten over de verzorger. In feite, heeft dr. Paul Zeltzer opgemerkt zoals zeggend, "Zorgverleners zijn het belangrijkste lid van de gezondheidszorg team", maar vele malen de verzorger wordt wel eens vergeten. Vaker wel dan niet de mantelzorger is degene die jongleert alles van de emotionele ondersteuning en persoonlijke zorg aan afspraken en verzekeringskwesties.

Typisch, een verzorger is een familielid, misschien een echtgenoot, broer, zus, ouder, of een goede vriend. Na verloop van tijd kunnen er meerdere zorgverleners, maar meestal is een primaire verzorger.

Als een hersentumor patiënt en een zorgverlener (voor mijn vader), ik moet zeggen dat de uitdagingen en frustratie die ik ervaren als een verzorger waren veel moeilijker dan die als patiënt. Sommige van de beste "verzorger" advies dat ik las was dat het belangrijk is voor zorgverleners om niet uit het oog manieren om voor zichzelf te zorgen, in aanvulling op de persoon / patiënt dat u zorgt voor verliezen. Het viel me op dat het niet moeilijk is, en in veel situaties wordt aanbevolen, om een second opinion te krijgen of een andere arts te vinden, maar het is niet zo makkelijk om een andere zorgverlener te krijgen!

De Amerikaanse hersentumor Association (Calamiteiten Fonds) heeft een hele sectie op hun website die gewijd is aan ondersteuning, advies en extra middelen voor verzorgers (www.abta.org/ Care_And_Support/48). Daarnaast is er een sectie die uitgebreide detail heeft met betrekking tot de oriëntatie voor zorgverleners en een gratis handboek voor mantelzorgers van patiënten met hersentumoren. Ga naar de ABTA site om afzonderlijke hoofdstukken of het hele document te downloaden.

Als een verzorger voor mijn vader, een deel van de informatie en artikelen die ik vond vooral nuttig bij het Calamiteiten Fonds website waren als volgt:

• Advies aan de zorgverlener: Biedt uitstekend advies en leidende beginselen door zoals te leven:

° Shock: Jezelf toestaan om in het en hoe te om een uitweg te vinden.

° Huilen: Het is goed om te huilen, en huilen wordt aangemoedigd.

° Hope en Gebed: Beide zorgen voor de sterkte en moed.

• Zorg voor de zorgverlener: De focus ligt op hoe zorgverleners voor zichzelf kunnen zorgen met behulp van suggesties, zoals deze:

° Gelach: Hoe kan dit spanning te verlichten en ontspanning te bevorderen.

° Wees vriendelijk en geduldig voor jezelf.

° Zorg goed voor jezelf: Fysiek, gezondheid en emotionele behoeften.

• Oriëntatie naar Caregiving Handboek: Dit is voor mantelzorgers van patiënten met hersentumoren. Dit middel helpt zorgverleners begrijpen hersentumoren, wat te verwachten, hoe de zorg voor een geliefde, het betalen voor gezondheidszorg, de planning voor de toekomst, en nog veel meer. Dit is een uitstekend middel om te lezen of te downloaden of hebben per post verzonden, indien gewenst.

• Calamiteiten Fonds's Pen Pal programma: Dit programma helpt om hersentumor patiënten of verzorgers verbinden met anderen die in een vergelijkbare situatie.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen