Kostenleiderschap:
- Gepubliceerd in Marketing
De laagste prijs aanbieden
De laagste prijs aanbieden
Product, prijs, plaats, promotie
Legt de missie en de gehele bedrijfsdoelstellingen vast.
Instrument om groeikansen te bepalen van een onderneming en dat is de manier waarop bedrijven verschillende groeistrategieën kan implementeren.
Methode van portfolioplanning waarbij SBU’s beoordeeld worden op:
- Market attrselectedness
- Business attrselectedness
Methode van portfolioplanning waarbij SBU’s beoordeeld worden op:
Bedrijfsonderdelen met een eigen missie en doelstellingen waarvoor een onafhankelijke planning kan worden opgesteld.
Geeft weer waarmee het business domein wordt gevisualiseerd
Geformuleerde missie. Deze missie bevat:
- Overkoepeld doel van het bedrijf
- Wat het bedrijf wil bereiken in bredere omgeving
- Bestaansredenen van het bedrijf
Een mission statement dient als invisible hand die de organisatieleden de juiste richting wijst.
Een plan waarin wordt beschreven hoe een bedrijf zich zal aanpassen om te profiteren van kansen in een voortdurende veranderende omgeving. Zodat doelen en capaciteiten van het bedrijf voortdurend afgestemd blijven op de veranderende omgeving