Business to business (B2B)
- Gepubliceerd in Marketing
Goederen ingekocht voor verwerking of bewerking in het productieproces of voor de wederverkoop
Goederen ingekocht voor verwerking of bewerking in het productieproces of voor de wederverkoop
Individuen en huishoudens die goederen aanschaffen voor persoonlijk gebruik
De krachten in de directe omgeving van het bedrijf die invloed hebben op het vermogen om succesvolle relaties met geselecteerde klanten op te bouwen. (klanten, leveranciers,..)
Relaties met klanten opbouwen door klantwaarde en tevredenheid te genereren. Ze moeten samenwerken met alle afdelingen in het bedrijf.
Krachten IN het bedrijf (afdelingen) die van invloed zijn op het vermogen om succesvolle relaties met geselecteerde klanten op te bouwen.
Een volledige systematische en periodieke doorlichting van de omgeving, doelstellingen, strategieën en activiteiten van het bedrijf, waarbij kansen en bedreigingen geconstateerd.
Het bedrijf kijkt of de basisstrategie goed past bij de kansen die zich voordoen.
De continue prestaties worden afgewogen t.o.v. de jaarplanning en er wordt ingegrepen waar nodig
De serie van beheersbare, tactische instrumenten die het bedrijf combineert om de gewenste reactie op doelmarkten te bereiken. Het bestaat uit alles wat het bedrijf kan doen om de vraag naar zijn product te bereiken.
De laagste prijs aanbieden + een uniek product aanbieden voor een speciaal deel van de markt.