Menu

Item gefilterd op datum: mei 2014

BESCHRIJF MINTZBERGS MANAGEMENTROLLEN.

  • Intermenselijke rollen


Managementrollen die te maken hebben met mensen en met vertegenwoordigende en symbolische zaken.

-> Boegbeeld, leider, aanspreekpunt

  • Informatieve rollen Managementrollen die te maken hebben met het ontvangen, verzamelen en verspreiden van informatie.

-> monitor, verspreider, zegsman

  • Beslissingsrollen Managementrollen die te maken hebben met het maken van keuzes.

-> ondernemer, probleemoplosser, toekennen van middelen, onderhandelaars

Lees meer...

BESCHRIJF DE VIER FUNCTIES VAN MANAGEMENT.

1. Plannen

Het formuleren van doelstellingen, het ontwikkelen van strategieën voor het realiseren van die doelstellingen en het ontwikkelen van plannen om de nodige werkzaamheden te integreren en te coördineren.

2. Organiseren

Het vaststellen van taken die moeten worden uitgevoerd, wie wat moet doen, hoe taken samen moeten worden uitgevoerd, wie verantwoording moet afleggen aan wie en welke beslissingen genomen moeten worden.

3. Leidinggeven

Het motiveren van werknemers, het ondersteunen van afzonderlijke WN’s en werkgroepen tijdens het werk, het kiezen van de effectiefste communicatiekanalen en het oplossen van problemen met WN’s.

4. Controleren

Het vaststellen van de werkelijke prestatie, het vergelijken hiervan met prestatienormen en het zo nodig nemen van corrigerende stappen.

Lees meer...

LEG UIT WAAROM HET VERSCHIL TUSSEN EFFICIËNTIE EN EFFECTIVITEIT BELANGRIJK IS VOOR EEN MANAGER.

  • Efficiënt: behalen van de grootst mogelijke productie met de minst mogelijke input. Activiteiten op de juiste manier doen of ‘dingen goed doen’
  • Effectiviteit: het voltooien van de juiste activiteiten voor het realiseren van bedrijfsdoelstellingen.


->Management streeft naar: zo min mogelijk verlies van bronnen (hoge efficiëntie), realisatie van zoveel mogelijk doelstellingen (hoge effectiviteit)

Lees meer...

WIE ZIJN MANAGERS?

Een manager is iemand die met en met behulp van anderen werkt door hun werkzaamheden te coördineren, met als oogmerk de doelstellingen van de organisatie te realiseren.

Lees meer...

BESCHRIJF HOE JE MANAGERS BINNEN EEN ORGANISATIE KUNT CLASSIFICEREN.

1. Topmanagers

Managers van de top van een bedrijf die verantwoordelijk zijn voor het definiëren van doelstellingen en het nemen van beslissingen die van invloed zijn op de organisatie als geheel.

2. Middenmanagers

Managers tussen de lagere managers en topmanagers. Deze mensen coördineren het werk van de lagere managers.

3. Lagere managers

Managers van de lagere regiones van de bedrijfscultuur. Deze mensen coördineren het werk van de ‘gewone’ werknemers die de producten of diensten van de organisatie genereren.

4. Niet-leidinggevend personeel

Diegene die verantwoordelijk zijn voor het genereren van het bedrijfsproduct. (

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen