Menu

Item gefilterd op datum: mei 2014

BESPREEK DE OMGEVINGSFACTOREN DIE HET MEEST DIRECT INVLOED OP HET HRM-PRCES HEBBEN

1. Vakbonden

Een organisatie die WN’s vertegenwoordigt en erop gericht is om collectieve onderhandelingen hun belangen te behartigen (CAO)

CAO -> in de meeste van deze overeenkomsten vind je veel begripsomschrijvingen, wervingsbronnen, criteria voor indienstneming, promotie en ontslag.

2. Wetten en regelgeving

HRM-praktijken worden beheerst door de wetten van een land, die van land tot land kunnen verschillen

-> positieve discriminatie = programma’s waarmee men de positie van minderheidsgroepen in de organisatie probeert te verbeteren

3. Demografische trends

Demografische ontwikkeling is belangrijk

Lees meer...

NOEM DE 8 ACTIVITEITEN DIE NODIG ZIJN OM DE ORGANISATIE VAN PERSONEEL TE VOORZIEN EN HOGE MEDEWERKPRESTATIES TE HANDHAVEN

- Bij de eerste 3 activiteiten gaat het om het zoeken naar en selecteren van competente WN’s
- De volgende 2 activiteiten omvatten het beschikbaar maken van actuele informatie en vaardigheden
- De laatste 3 activiteiten omvatten het behouden van competente en goed presterende
WN’s zodat de organisatie ook in de toekomst goed blijft presteren

Lees meer...

LEG UIT HOE DE HUMAN RESOURCES VAN EEN ORGANISATIE EEN BELANGRIJK CONCURRENTIEVOORDEEL KUNNEN OPLEVEREN

- Een belangrijk onderdeel voor het management
Selectie, training en evaluatie van de werkprestatie van het personeel

- Een belangrijk strategisch middel
Een organisatie kan met HRM een duurzaam concurrentievoordeel behalen

- Verhoogt de waarde van het bedrijf
High-performancebeleid kan voor hogere prestaties van zowel de individuele WN als van
de organisatie als geheel zorgen

Lees meer...

LEG UIT WAAROM COMMUNICATIE MET KLANTEN BELANGRIJK IS

  • Onderken dat er 3 componenten zijn in elk dienstverlenend proces

  • Klant
  • Dienstverlenende organisatie
  • Individuele geleverde dienst
  • Ontwikkel een sterk dienstverlenende structuur door personalisatie van service naar klant
  • Luister actief naar de klant en communiceer op gepaste wijze
  • Zorg dat de dienstverlener de nodige informatie heeft om efficiënt en effectief met de klanten om te gaan
Lees meer...

LEG UIT HOE ORGANISATIES KENNIS KUNNEN BEHEREN

  • Opbouwen van een online informatiebestand waartoe het personeel toegang heeft
  • Praktijkgroepen

Groepen van mensen zie een zorg, een aantal problemen of een passie over een onderwerp delen, en die hun kennis en expertise op dat gebied verdiepen door voortdurend interactie met elkaar te hebben

Lees meer...

BESPREEK DE UITDAGINGEN VAN HET BEHEERSEN VAN COMMUNICATIE IN EEN INTERNETWERELD

1. Juridische en veiligheidsproblemen
- Ongepast gebruik van e-mail en instant messaging
- Verlies van vertrouwelijk of eigendomsrechtelijke informatie al dan niet door opzet van
medewerkers of hackers

2. Gebrek aan persoonlijke interactie
- Communicatie in een virtuele omgeving is niet hetzelfde als persoonlijk contact
- In een virtuele omgeving kan het moeilijk zijn om begrip en samenwerking te bereiken
om het werk gedaan te krijgen

Lees meer...

LEG UIT HOE INFORMATIETECHNOLOGIE ORGANISATIES BEÏNVLOEDT

1. Geen beperkingen meer door plaats of tijd
Samenwerking tussen mensen en teams uit verschillende landen

2. Vergemakkelijkt het delen van informatie
Verhoogt efficiëntie en effectiviteit

3. Verbetert de manier waarop beslissingen en werk in de hele organisatie zijn geïntegreerd
Verhoogt efficiëntie en effectiviteit

4. Meer druk op de WN die voordturend bereikbaar is
Moeilijker om vrije tijd en werk gescheiden te houden

Lees meer...

DEFINIEER E-MAIL, INSTANT MESSAGING, BLOGS EN WIKIS, VOICEMAIL, FAX, EDI, TELECONFERENTIES, VIDEOCONFERENTIES, WEBCONFERENTIES, INTRANET EN EXTRANET

- E-mail

De directe verzending van geschreven boodschappen naar computer die via het netwerk of via internet met elkaar verbonden zijn

- Instant messaging (IM)

Interactieve, realtimecommunicatie tussen computergebruikers die gelijktijdig op het computernetwerk zij n aangemeld

- Blog

Een online dagboek dat meestal gaat over een specifiek onderwerp

- Wiki

Een soort website waarop elke bezoeker content kan weghalen, toevoegen of bewerken

- Voicemail

Een communicatiesysteem dat een boodschap digitaliseert, via het netwerk verzendt en op de computer van de ontvanger opslaat, zodat de boodschap later kan worden beluisterd

- Fax

Een technologie waarmee documenten met tekst en afbeeldingen via de gewone telefoonlijn kunnen worden verzonden

- Electronic Data Interchange (EDI)

Een manier voor bedrijven om zakelijke documenten via directe netwerkverbindingen uit te wisselen

- Teleconferencing

Een communicatiesysteem waarmee meerdere mensen gelijktijdig kunnen vergaderen, met behulp van de telefoon of e-mailsoftware

- Videoconferencing

Gelijktijdige communicatie waarij de deelnemers elkaar op het computermonitor kunnen zien

- Webconferencing

Groepsbijeenkomsten of presentaties houden op het internet

- Intranet

Een communicatienetwerk op basis van internetstandaards, dat alleen voor WN’s toegankelijk is

- Extranet

Een communicatienetwerk op basis van intranetstandaards, dat alleen voor bepaalde gebruikers binnen het bedrijf en zakelijke partners b uiten het bedrijf toegankelijk is

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen