Menu

Item gefilterd op datum: mei 2014

Media en audience fragmentatie

  • Er komt steeds meer media om mee te communiceren
  • Wij verdelen onze aandacht dus over steeds meer verschillende media.
  • De groepen die een bepaald medium gebruiken worden dus steeds kleiner
Lees meer...

Marketing communicatie mix

  • Advertising

    • Brand awareness creëren
  • Sales promotion: tijdelijke korting, gratis monstertje
    • Vraag stimuleren
  • Public relations: relaties opbouwen met bijv belangengroepen (indirect)
    • goodwill creëren onder de stakeholders
  • Direct marketing: directe communicatie met zorgvuldig uitgekozen doelgroep (via e-mail bijv)
    • Gerichte informatie verschaffen/feedback
  • Personal selling: in een winkel, 1 op 1 contact
    • Voornamelijk in B2B, persoonlijke informatie
  • Types of promotional message
    • Information based: feiten, rationeel, functies.
  • Betrokkenheid is hoog
    • Emotional based: lifestyle, values . provoceren,
  • Betrokkenheid is laag
Lees meer...

Personal influencers

  • Opinion leaders: behoren tot dezelfde groep die zij beïnvloeden

  • Opinion followers gaan naar leaders toe om informatie te winnen

  • Zijn binnen de groep betrouwbaar

  • Opinion Formers: Behoren NIET tot de groep die zijn beïnvloeden

  • Hebben invloed vanwege hun status, beroep of bewezen expertise

  • Zijn formeel

  • Zijn betrouwbaar

  • Organisaties maken van leaders en formers gebruik om sneller de markt te kunnen penetreren.
Lees meer...

(DRIP) Taken van marketing communications

DRIP

  • Differentiate: jouw product onderscheiden id ogen van de consument
  • Reinforce: consument herinneren aan jouw merk
  • Inform: informeren over de benefits en features van een organisatie. Of hoe het product gebruikt dient te worden
  • Persuade: verleiden tot aankoop
Lees meer...

Rol van marketing communicatie

  • Ontwikkelen van brand values

  • Gebeurt door advertising en public relations

  • Men moet een goed gevoel over het product krijgen

  • Gedrag aanpassen van de target market (product kopen of naar een website gaan)

  • Twee soorten exchange

  • Transactional exchanges: zijn onafhankelijk van vorige ruilen/aankopen.

  • Korte termijn

  • Gemotiveerd door zelfinteresse

  • Collaborative exchanges:

  • Lange termijn, er moet een relatie worden opgebouwd
Lees meer...

Communication Mix

  • Macro perspective of the markt com mix

  • Planned marketing communications
  • Service Experience-Based communications
  • Product experience based communications
  • Unplanned marketing communications
    • Bepaald: Audience experience
    • Engagement: co-creating met de klanten
    • Audiences: Wie is mijn publiek/target groep
    • Customers: kunnen zowel de kopers als de eindgebruikers zijn
    • Channel members: suppliers, retailers, wholesalers, value added resellers enz. Komen bijeen om het product aan te bieden aan de eingebruiker
    • General stakeholders: (vb. werknemers, local community)
  • Responses: Wat is de outcome die je wilt
    • Wil je dat er gekocht wordt/gepraat wordt
Lees meer...

Pricing in B2B

  • Verschillende approaches

  • Geaographical pricing: Prijs wordt bepaald door de locatie van de customers
  • Negotiated pricing
  • Discount pricing: (meestal als er in grote getalen wordt gekocht
  • Value-in-use pricing
  • Relationship pricing: vertrouwen speelt grote rol
    • Op de lange termijn gericht
Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen