Logistics Management
- Gepubliceerd in Marketing
Is het vervoeren van producten
Logistics Management is het coördineren van de activiteiten in de gehele distributie channel.
Is het vervoeren van producten
Logistics Management is het coördineren van de activiteiten in de gehele distributie channel.
o Marktaandeel
o Intense prijscompetitie
o Geen overeenstemming over promotie activiteiten
o Berekende kosten van services
o Andere verwachtingen van elkaars presteren
o Zware economische tijden
Disintermediation: Tussenpersonen worden steeds minder belangrijk. Afname van aantal tussenpartijen tussen producent en consument.
Komt voornamelijk door internet
Reintermediation: behoefte aan tussenpersonen komt terug bij de consument omdat die een toegevoegde waarde hebben (value)
o Convenience products en impulsive (cola blikje)
o Specifieke winkels -> brand voorkeur
o High prestige goederen met veel support (bugatti)
o Brand loyalty
Bieden ook extra’s als services kredieten
Voordelen van intermediaries:
o Improved efficiency: Producenten maken vaak een kleine range aan producten in grote oplage.
Consumenten willen grote range aan producten eneen kleine oplage
Een tussenpersoon, als een groothandel, kan dit matchen
o Accessibility: Zorgen dat het makkelijk op meerdere plaatsen verkrijgbaar is/toegankelijkheid
o Time utility: als ik het NU wil hebben het ook NU kanhalen
o Ownership Utility: Snelle switch van verschillende schakels
o Specialist services: extra diensten als garantie, krediet
o Information utility: informatie verschaffen
Zie pagina 519, vooral figuur goed kennen (Marketing communications planning framework (MCPF)
Deze behoren tot: Promotional goals and positioning, in de figuur
o Sponsorships
o Cinema ads
o Product placement/branded entertainment