Menu

Item gefilterd op datum: mei 2014

Wat is relationship management (Types)

  • Nordic school: Het aanbieden van extra diensten

o Maakt het makkelijker om LT-rel aan te gaan -> de koper bepaalt of de rel wordt aangegaan

  • Anglo-Australien school: Extra diensten en extra kwaliteit bieden -> koper bepaalt
  • Industrial Marketing and Purchasing group (IMP): gaat uit van sociale relatie.

o LT-rel wordt beïnvloed door andere partijen en door zowel de koper als verkoper
o Exchanges:

  • Product/dienst
  • Informatie
  • Financiële
  • Sociale
Lees meer...

B2B relaties

  • Market exchanges: het gaat om de transactie (makkelijk switchen; weinig relatie opbouw)
  • Value added exchanges: het bedrijf geeft nog extra informatie (iets minder snel switchen; sterkere relatie)
  • Collaborative exchanges: Samenwerking (nauwelijks switchen mogelijk; sterke relatie opbouw)
Lees meer...

Value Chain Porter (p675!)

  • Primary activities: activiteiten die direct zorgen dat het bedrijf een output generen

o Inbound logistics
o Operations
o Outbound logistics
o Marketing and Sales
o Service

  • Support Activities: ondersteunen de primaire activiteien

o Firm infrastructure
o Human resource management
o Technology development
o Procurement: het inkomen van goederen volgens de eisen vd koper (plaats, tijd)

  • + een Margin
  • Alle value chains samen = supply chain
Lees meer...

Customer Value creëren

  • Goede prijs/kwaliteit ratio
  • Het product moet aansluiten op de behoeften van de klant
  • Het aangaan van een lange termijn relatie -> een klant behouden is goedkoper dan een nieuwe klant voor je tewinnen
  • Value is dan het voldoen aan de needs van de klant (bijv. goede prijs/kwaliteit ratio of sportiviteit)
  • Ervaring/experience zijn belangrijk
  • Verwachting vs experience -> verhouding moet goed zijn
    Is de experience hoger dan de verwachting dan zal er een lange termijn relatie ontstaan.
Lees meer...

Customer lifetime value (CLV)

  • Winstgevendheid per klant berekenen om ze te kunnen binden

o 80/20 ruCLV faalt doole: 20% vd klanten zorgt voor 80% vd winst van een bedrijf
o Maar bij de r misclassificatie-> kan zelfs tot klant verlies leiden

Lees meer...

Oude marketing vs nieuwe marketing

  • Oude marketing: Korte termijn, 4Ps zijn belangrijk
  • Nieuwe marketing: Lange termijn, relatie aangaan met de
    klant, commitment, Customer Relationship Management (CRM)
  • Loyaliteitsprogramma: om een lange termijn relatie aan te gaan-> klanten binden voor langere tijd
Lees meer...

Retailers Types:

  • Department stores: breed assortiment, grote schaal, goede services
  • Discount retailers: lage prijzen gecombineerd met gereduceerde kosten van zaken doen

o Breed maar ondiep assortiment

  • Limited line retailers: smal maar diep assortiment

o Vermijden prijs competitie

  • Category Killer stores: gemaakt om de competitie de das om te doen

o Smal maar erg diep assortiment

  • Supermarket: veel zelf service

o Breed en diep assortiment

Lees meer...

Customer value

  • Gemakken vanuit de consument
  • Access: gemakkelijk kunnen komen (bij de retailer)
  • Locatie, openingstijden enz.
  • Search convenience: snel kunnen identificeren wat je wilt
  • Goed via internet
  • Possession convenience: gemak het product kunnen verkrijgen
  • Voorraden
  • Transaction convenience: gemakkelijk het product kunnen kopen en terugbrengen
  • Snelheid
Lees meer...

Retailing

Retailing zijn al alle activiteiten die direct gerelateerd zijn aan de verkoop van producten naar de uiteindelijke eind consumer voor persoonlijk of niet-zakelijk gebruik.

Lees meer...

Functies

  • Order processing: order plaatsen en ontvangen…
  • Warehousing: het opslaan van goederen op een plaats

o Tangible goods worden opgeslagen in storage warehouses of in distributie centra
o Digitale producten: databases

  • Invertory Management

o JIT(Just in time principe)
o EDI

  • Transport en aflevering: is belangrijk

o Fysiek (trein, auto, vrachtwachten, lucht)
o Electronisch: internet, tv, radio

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen