Menu

Item gefilterd op datum: maart 2014

Teaching

Leraren die veel feiten kennen hebben geen leerlingen die meer leren (met wiskunde als uitzondering). Leraren die een duidelijke presentatie en uitleg geven hebben wel leerlingen die meer leren. Warmte, vriendelijkheid en begrip correleren het meeste met de attitudes van leerlingen.

Lees meer...

cognitive domain

  • Kennis (later aangepast tot onthouden)
  • Besef (later aangepast door understanding (begrip))
  • Toepassen
  • Analyseren
  • Synthesis (later aangepast door creeren)
  • Evaluatie
Lees meer...

Taxonomy

dit is een classificatiesysteem van educatieve objectives. Een soort handboek. 6 basisobjectives zijn verschenen in Bloom’s taxonomie van het denken, ofwel: cognitive domain (geheugen en redeneer-objectives).

Lees meer...

cognitive objectives

leer objectives die genoemd zijn in termen van hoger-level denken.

  • Eerst moet een objective geformuleerd worden in algemene termen zoals begrijpen, oplossen ed.
  • Dan komt er een lijst met voorbeeldgedragingen.
Lees meer...

behavioural objectives

leer objectives die genoemd zijn in termen van observeerbaar gedrag. Een goede objective bestaat uit 3 delen:

  • Hoe de leerling zich zou moeten gedragen/wat moet de leerling doen?
  • Het bevat een lijst van de condities waaronder het gedrag moet plaatsvinden/ hoe wordt dit gedrag herkent en getest?
  • Het geeft de criteria voor goed gedrag.
Lees meer...

Lesson study

leraren ontwikkelen, testen en verbeteren als een groep lessen tot ze tevreden zijn met de laatste en goede versie van die les.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen