Menu

Item gefilterd op datum: maart 2014

Hoe kan ik voorbij het personeel bij de receptie en mijn bezorgdheid te kennen geven aan mijn dokter?

Niet alleen heb je de frustraties van omgaan met uw chronische ziekte, heb je ook te maken met de receptie personeel op het kantoor van uw arts. Om een of andere onbekende reden, veel van deze mensen zijn vergeten hoe glimlach. Erger nog, ze hebben zichzelf aangesteld als beschermers van de arts. Als uw arts heeft prachtig personeel, kunt u dit gedeelte overslaan. Maar vroeg of laat zullen tegenkomen de poortwachters. Het is een goed idee om voorbereid.

Het beste wat je kunt doen is aangenaam en zeer menselijk met de Poortwachter. Hoewel je misschien worden benadrukt bij hoeft te worden op het kantoor van de dokter, de Poortwachter ziet gestresste mensen dag in dag uit en is enigszins immuun voor uw nood. Glimlach, gedag zeggen, en iets aardigs zeggen. U bouwt het fundament van een relatie die je nodig hebt op de weg. Gebruik haar naam. Haar bedanken. Betaal haar een compliment. Je wil dat ze je liefdevol herinneren wanneer je wanhopig bellen om een afspraak te maken of moet de arts om u terug te bellen.

Wanneer u belt, identificeer je met naam en vermelden dat u een patiënt van de arts zo-en-zo. Staat uw aanvraag duidelijk en bondig. Vraag de persoon die het bericht om het terug te herhalen om u. Veel informatie kan in de vertaling verloren gaan! Als je kunt, fax uw verzoek aan de arts. Follow-up een tijdje later met een oproep met de vraag of de fax is ontvangen, en te instrueren die persoon te geven aan de arts. Deze techniek werkt zeer goed. Als u niet binnen 24 uur terug te horen, herhaal het proces.

Als je een echte noodsituatie, zeg dat dan aan de voorkant. Indien nodig, bel 911 of ga naar de eerste hulp. Als uw medische behoefte is vrij ernstig, maar niet kritiek, kun je de techniek van het laatste redmiddel-de na de kantooruren bellen gebruiken. Let op: Gebruik deze alleen in extreme omstandigheden of iedereen, met inbegrip van de arts, wordt boos op je. Heeft de jongen die wolf riep niet. Als u belt na uren, krijg je het antwoordapparaat. Zij zullen dan contact op met uw arts die zal beslissen hoe te reageren. Respecteer de tijd van de arts. Respecteer de Gatekeeper's job. Maar zorg ervoor dat je de medische zorg die u nodig hebt.

Lees meer...

Hoe kan ik mijn artsen met elkaar te praten over mijn medische zorg ?

U bent de enige persoon die weet wat elke arts doet. U bent de enige persoon die ze allemaal ziet . En jij bent de enige persoon die kan ervoor zorgen dat al uw medische zorgverleners zijn op dezelfde pagina . Natuurlijk zullen er momenten zijn dat twee van uw artsen met elkaar zullen overleggen over uw zaak , maar dit is niet de norm . U kunt de algehele kwaliteit van uw zorg te verbeteren door het nemen van deze verantwoordelijkheid .

Zorg ervoor dat al uw medische zorgverleners hebben een actuele lijst van uw medicijnen , vitaminen , supplementen , en over-the - counter medicatie . Neem de dosis en hoe vaak u elk een. Als u een apotheek gebruikt , heb je meer kans om het bericht apotheker hebben als twee medicijnen hebben slechte interacties. Als al uw arts weet wat u inneemt , heb je een nog betere kans van het vermijden van problemen .

Geef kopieën van al uw medische tests om al uw medische zorgverleners . Uw lab is niet van plan om uw resultaten te faxen naar een lange lijst van artsen . U artsen zijn niet van plan om uw resultaten te sturen naar elkaar. Wanneer u de arts die de tests besteld zie , vraag om een kopie . Dit zijn de tests , je betaald voor hen , en je hebt het recht om een kopie van hen hebben . Dan kunt u mailen , faxen of met de hand te leveren die resultaten aan de rest van je artsen. Ze zal deel uitmaken van de grafiek worden en kan aanwijzingen over andere problemen.

De uiteindelijke verantwoordelijkheid voor de coördinatie van uw medische zorg ligt bij u !

Samantha H. 's reactie : Alle van een plotselinge , ik heb dit verblindende hoofdpijn . Ik heb veel meegemaakt , maar nog nooit zo slecht gevoeld , zo pijnlijk . Ik had moeite om te zien . Mijn dokter gaf me een verwijzing naar een neuroloog . De receptioniste vertelde me dat er een 6-maanden wachten. Zes maanden ! Ik kon niet leven als dit voor 6 maanden ! Ik heb uitgelegd wat ik meemaakte en smeekte haar om mij te bellen als ze had een annulering of misschien de arts vragen om me te zien aan het eind van de dag . Ze duidelijk niet krijgen . De pijn werd erger . Ik belde opnieuw . Tenslotte belde ik dienst van de arts na uren . Ze opgepiept de dokter . Riep hij. Nadat we spraken vertelde hij me meteen naar de spoedafdeling , waar hij me zou ontmoeten . Het is een verdomd goed ook , want ik had een aneurysma in mijn hersenen . Ze deden een operatie die nacht . En ik ben nog steeds in leven om het verhaal te vertellen !

Lees meer...

Hoe kan ik mijn dokter naar mij te luisteren en neem me serieus ?

Dit is veruit de grootste klacht patiënten lijken te hebben over artsen. Zoals alles in verband met chronische ziekte , dit probleem heeft geen eenvoudig antwoord . Er zijn dingen die je kunt doen om de situatie te verbeteren , echter. Toegegeven , artsen zijn meestal erg druk . Beperkingen op hen als gevolg van managed care zou kunnen betekenen dat ze veel tijd niet doorbrengen met elke patiënt . U kunt het systeem niet veranderen , en u kunt uw arts niet veranderen . Dat is triest, maar het is de realiteit . Artsen en patiënten zelden spreken dezelfde " taal . " Wat je kunt doen is leren hoe de dokter vindt het leuk om informatie te ontvangen en vervolgens, indien nodig , veranderen de manier waarop u communiceert .

Vaak hebben patiënten niet bereid zijn om de tijd die ze hebben met de arts te maximaliseren. Toen ze in het examen kamer , worden ze al zenuwachtig , vergeet de belangrijkste dingen , en geef dubbelzinnige antwoorden . De arts heeft een harde tijd begrip. In plaats van het geven van een duidelijk beeld van wat ze ervaren , patiënten geven vaak vage antwoorden en hopen dat de arts vragen zal vragen om de informatie uit hen te trekken . De volgende suggesties zou een verschil in je relatie arts-patiënt te maken.

Kom naar uw afspraak voorbereid . Breng een schriftelijke lijst van alle recepten , medicijnen , over-the - counter geneesmiddelen , vitaminen, kruiden en supplementen die u neemt . De naam, de dosis en de frequentie waarmee je ieder voor zich . Een kopie voor u en een voor de arts. Dit bespaart tijd en elimineert de mogelijkheid dat uw medicijnen mogelijk niet correct in uw administratie ingevoerd. Het is absoluut essentieel dat u de arts over alles wat u neemt vertellen . Sommige supplementen werken tegen bepaalde medicijnen die u kan nemen Anderen versterken de effecten van uw medicatie ongewenste manieren. Weer anderen kan eigenlijk verhogen ziekteactiviteit . Je kunt niet verwachten dat uw arts om veel helpen als je dit soort belangrijke informatie te verbergen .

Leer om uw symptomen duidelijk en in termen beschrijven die uw arts hulp zal je helpen . Een symptoom dagboek is een uitstekende manier voor u om de gegevens bij te houden . Hier krijg je een notebook , en neem daarin de volgende dingen : Wat is het symptoom ? Wanneer is het begonnen ? Hoe vaak heb je dit symptoom ervaart ? Wat verlicht de symptomen ? Wat maakt het nog erger ? Hoe lang duurt het symptoom mee? Op een schaal van 1 tot 10 , waar 10 is het ergste , hoe ernstig is het symptoom ? Betekent dit symptoom interfereren met uw vermogen om dagelijkse activiteiten uit te voeren ? Zo ja, hoe ? Maak een korte lijst van beschrijvende woorden met betrekking tot het symptoom . Laten we eens kijken naar twee hypothetische patiënten en hun gesprekken met hun artsen .

patiënt 1
Dokter: Goedemorgen. Hoe gaat het vandaag?
Patiënt: Oh, ik ben gewoon een beetje blah.
Dokter: Wat is het probleem?
Patiënt: Ik voel me pijnlijk.
Dokter: Waar?
Patiënt: Nou, het soort beweegt.
Dokter: Waar voel je het vaakst?
Patiënt: Moeilijk te zeggen.
Dokter: Kunt u de pijn omschrijven?
Patiënt: Het is gewoon een soort van, je weet wel, een pijn. Je moet
geef me iets om te laten verdwijnen.

patiënt 2
Dokter: Goedemorgen. Hoe gaat het vandaag?
Patiënt: Niet al te slecht, maar ik maak me zorgen over deze pijn
en pijn in mijn gewrichten.
medische Providers
Dokter: Ga door.
Patiënt: Elke ochtend als ik wakker word, ben ik zo pijnlijk
en stijf dat het kost me ongeveer 2 uur om
bewegen. Nadat ik heb een lange, warme douche begin ik
om een beetje beter te voelen.
Dokter: Welke gewrichten u het meeste last van?
Patiënt: De kleine gewrichten in mijn handen, mijn polsen, en
mijn voeten en enkels.
Dokter: Laat me eens kijken naar hen.


Welke patiënt denk je dat serieus genomen worden , geluisterd en hebben zijn of haar behoeften aangepakt ?

Lees meer...

Wat moet ik weten over mijn medisch dossier ?

Uw medische gegevens zijn uiterst belangrijk . Ze bieden een geschiedenis van uw gezondheid en uw chronische ziekte . Als er nieuwe symptomen ontwikkelt , zullen deze gegevens nuttig zijn in het speurwerk dat leidt tot een nauwkeurige diagnose . Uw medische gegevens zijn van jou . Je hebt het recht om een kopie te hebben. Het is legaal voor uw provider om een nominale vergoeding voor het maken van kopieën . U bent minder snel opgeladen als je vraagt om kopieën van uw meest recente tests en dergelijke aan het eind van elk bezoek . Je hebt ook het recht om de medische gegevens op juistheid te controleren . Dit is vooral belangrijk als u een aanvraag voor elke vorm van handicap . Een zin uit de context gehaald kan uw zaak te vernietigen.

Al uw aanbieders moeten een kopie van al uw administratie hebben . Het is jouw taak als een patiënt om ervoor te zorgen dat dit gebeurt . Beide handen - leveren een kopie naar uw andere aanbieders of vragen dat deze records worden gefaxt naar hen. U wilt de best mogelijke zorg , en dat gewoon niet gebeuren als de rechterhand weet niet wat de linkerhand doet .

Lees meer...

Hoe kan ik zeker zijn dat mijn wensen zal worden gehonoreerd als ik niet in staat ben om medische beslissingen voor mezelf te maken?

Niemand wil denken of praten over intensive care of end-of-life kwesties. Je hebt misschien vermeld je mening over wat je zou willen gebeuren als je niet in staat om uw wensen kenbaar aan medische zorgverleners te maken, maar dat is niet genoeg om ervoor te zorgen dat uw wensen worden uitgevoerd. Uw dierbaren kan adviezen die anders dan de jouwe zijn hebben. Uw dierbaren kan interpreteren wat je heel anders gezegd. Neem de tijd om na te denken over wat je wilt. Wilt u alles in het werk gesteld om u in leven te houden, ongeacht wat dat is? Wilt u voeding en vocht, maar niet een ventilator? Bespreek uw wensen met uw arts. Leg ze schriftelijk en hebben het meegemaakt. Uw plaatselijke ziekenhuis zal waarschijnlijk een blanco formulier dat u kunt gebruiken. Zet de kopie weg in uw kluis! Als je niet voor jezelf kunt praten, je kan zeker niet in je kluisje om dit document te krijgen. Geef een kopie aan alle van uw arts, en hebben ze geplaatst in uw grafiek. Verklaar uw wensen naar uw arts ook. Geef afschrift aan de familieleden die zal zeer waarschijnlijk worden belast met het maken van zeker dat dit document wordt geëerd.

End-of-life kwesties zijn niet de enigen met die moet je zorgen zijn. Je kan tijdelijk arbeidsongeschikt en niet in staat om beslissingen te nemen voor jezelf. In dat geval moet u een gezondheidszorg proxy of surrogaat nodig. Het kan een familielid zijn. Maar vergeet niet, een familielid zal worden beïnvloed door zijn of haar eigen emoties. Een betrouwbare en objectieve vriend misschien een betere keuze zijn. U bent de enige persoon die weet. Nogmaals, uw lokale ziekenhuis is een goede bron voor meer informatie.

Geef je mening over deze documenten minstens een keer per jaar. Uw veranderende gezondheid, veranderende relaties, en je eigen veranderende houding maken deze beoordeling een noodzaak. Aging met Waardigheid / Vijf Wensen en Hospice allebei uitstekend materiaal om te helpen beslissingen te nemen en deze documenten te maken. U vindt de contactgegevens van deze groepen te vinden in de bijlage.

Lees meer...

Wat is HIPAA?

HIPAA staat voor Health Insurance Portability en Accountability Act. De wet heeft een groot aantal bepalingen over fraude en financiën en dergelijke, maar de algemene regel is vooral van belang bij het omgaan met een chronische ziekte. De HIPAA Privacy Rule creëert nationale normen tot medische gegevens van individuen en andere informatie persoonlijke gezondheid te beschermen. U hebt het recht om de openbaarmaking van uw persoonlijke medische gegevens, waaronder controle:

• Advance toestemming voor de meeste onthullingen van informatie over gezondheid

• Het recht van individuen om een kopie van hun medische dossiers zien

• Het recht op verbetering van onjuiste medische dossiers opvragen

• Het recht op documentatie van de onthullingen van hun gezondheid informatie te verkrijgen

• Het recht op een uitleg van hun privacy rechten en hoe hun informatie kan worden gebruikt of openbaar

Dit zijn je rechten. Lees ze weer. De dagen van uw medische gegevens van u wordt gehouden zijn voorbij. Als je iets dat verkeerd is te zien, kunt u vragen dat ze worden gecorrigeerd. Let op dat je het recht hebt om uw medische dossiers zien. Als u een kopie wilt, kunt u in rekening worden gebracht tegen een kleine vergoeding. U zult merken dat het de moeite waard is.

HIPAA beschermt ook uw persoonlijke medische gegevens. In de overgrote meerderheid van de gevallen, kan de gezondheidszorg informatie van een patiënt alleen worden gebruikt voor doeleinden zoals behandeling en betaling. Werkgevers kunnen uw persoonlijke gegevens niet te verkrijgen voor de verhuur, vuren, of het bepalen van promoties zonder uw toestemming. Verzekeringsmaatschappijen kunnen uw persoonlijke medische gegevens voor het doel van de afgesloten verzekeringen producten zoals levensverzekeringen niet gebruiken. U kunt meer informatie over HIPAA leren op het Amerikaanse ministerie van Volksgezondheid en Human Services-website (http://www.hhs.gov/ocr/privacy/index.html).

Lees meer...

Wat moet ik doen om Social Security Disability Insurance (SSDI) betalingen te krijgen?

Veel mensen hebben misvattingen over SSDI. In aanmerking te komen, moet je je genoeg credits hebt betaald aan de sociale zekerheid. Dit komt omdat SSDI is een verzekering onderschreven door de Amerikaanse regering. Als je niet genoeg credits hebt betaald, kunt u niet in aanmerking voor deze uitkering. De waarde van de kredieten verandert van jaar tot jaar en uitzonderingen worden gemaakt voor jongere mensen die niet lang genoeg gewerkt hebben om genoeg credits accumuleren. Neem contact op met de Social Security Administration om te zien of u in aanmerking kunnen komen. SSDI is niet je eigen geld, ook al heb je betaald in het systeem. Het geld dat werknemers nu betalen betaalt voor de voordelen voor de mensen die het ontvangen SSDI nu.

Sociale Zekerheid heeft een aantal zeer specifieke criteria voor het bepalen van arbeidsongeschiktheid. Het volgende is ontleend aan hun website:

De definitie van een handicap onder de sociale zekerheid is anders dan andere programma's. Sociale Zekerheid betaalt alleen voor volledige arbeidsongeschiktheid. Geen voordelen zijn verschuldigd voor gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid of voor korte arbeidsongeschiktheid.

"Handicap" onder de sociale zekerheid is gebaseerd op uw onvermogen om work.We overwegen u arbeidsongeschikt onder Sociale Zekerheid regels als:

• U kunt werk doen dat je voorheen deed.

• Wij besluiten dat u niet kunt aanpassen aan ander werk vanwege uw medische aandoening (en).

• Uw handicap heeft geduurd of naar verwachting zal duren voor ten minste 1 jaar of tot de dood veroorzaken.

Dit is een strikte definitie van een handicap. Sociale Zekerheid programma regels aannemen dat werkende gezinnen toegang hebben tot andere middelen om ondersteuning te bieden tijdens periodes van korte termijn een handicap, met inbegrip van arbeidsongevallen, verzekeringen, sparen en beleggen. Voor het aanvragen van deze voordelen moet u controleren om te zien of je genoeg credits, praat met al je artsen, en serieus te overwegen het raadplegen van een advocaat die gespecialiseerd is in de sociale zekerheid.

Als het wordt goedgekeurd, kan uw betalingen niet starten totdat u zijn uitgeschakeld voor ten minste 5 volle maanden. In het algemeen zal uw invaliditeitsuitkeringen zolang uw medische toestand niet is verbeterd blijven en je kunt niet work.Benefits zal niet noodzakelijk voor onbepaalde tijd voort te zetten. Vanwege de vooruitgang in de medische wetenschap en revalidatie technieken, veel mensen met een handicap te herstellen van ernstige ongevallen en ziekten. Uw zaak zal worden beoordeeld op regelmatige tijdstippen om te controleren of u nog steeds uitgeschakeld. U bent verantwoordelijk voor de Social Security Administration vertellen als uw medische toestand verbetert, als er een verandering in uw vermogen om te werken, of als je weer aan het werk. Afhankelijk van het bedrag van uw betalingen, kan je zelfs inkomstenbelasting over te betalen. U komt niet in aanmerking te schrijven in Medicare totdat u voordelen voor 2 volle jaren hebben ontvangen.

Lees meer...

Wat is de Family Medical Leave Act (FMLA), en hoe werkt het voor mij?

Als u een chronische ziekte en nog steeds in staat om te werken, is er een goede kans dat er tussen uw ziekte en het aantal medische afspraken nodig, gebruikt u omhoog brengen van zieken of betaald verlof voordat u het door een half jaar. Zodra u gebruik maken van uw betaald verlof, kunt u mogelijk een beroep te doen de Family Medical Leave Act (FMLA). Hier zijn enkele dingen die je moet weten.

FMLA geldt voor alle overheidsinstanties, waaronder de staat, lokale en federale werkgevers, lokaal onderwijsbeleid instanties (scholen), en particuliere werkgevers die 50 of meer werknemers in 20 of meer werkweken werkzaam zijn in de lopende of voorgaande kalenderjaar, met inbegrip van gezamenlijke werkgevers en opvolgers van overdekte werkgevers. Als je werkt voor een klein bedrijf met een handvol medewerkers, bent u niet gedekt.

Om in aanmerking te komen voor FMLA voordelen, een medewerker moet:

• Werken voor een overdekte werkgever

• Hebben gewerkt voor de werkgever voor een totaal van 12 maanden

• Hebben werkte minstens 1250 uur over de afgelopen 12 maanden

• Werken op een locatie in de Verenigde Staten of in een gebied of het bezit van de Verenigde Staten, waar ten minste 50 werknemers in dienst zijn van de werkgever binnen 75 mijl.

Een overdekte werkgever moet een werknemer in aanmerking komt tot een totaal van 12 werkweken van onbetaald verlof te verlenen gedurende een periode van 12 maanden voor een of meer van de volgende redenen

• Voor de geboorte en verzorging van een pasgeboren kind van de werknemer

• Voor plaatsing bij de werknemer van een zoon of dochter voor adoptie of pleegzorg • Om de zorg voor een echtgenoot, zoon, dochter, of een ouder met een ernstige gezondheidstoestand

• Om medisch verlof te nemen wanneer de werknemer niet in staat is om te werken als gevolg van een ernstige gezondheidstoestand

• Voor de kwalificatie noden die voortvloeien uit het feit dat de echtgenoot van de werknemer, zoon, dochter, of ouder is op actieve dienst of bel voor actieve dienst

Uw werkgever is verplicht om uw collectieve ziektekostenverzekering tijdens FMLA handhaven. U bent verplicht om wat bijdrage aan die verzekering die u maakten voorafgaand aan het nemen leave.When u weer aan het werk te maken, heb je rechten om vacatures restauratie. Bij terugkomst van FMLA verlof, moet een werknemer worden hersteld naar de oorspronkelijke functie van de werknemer, of naar een gelijkwaardige functie met gelijkwaardige loon, voordelen en andere voorwaarden van de werkgelegenheid. FMLA wordt niet betaald verlof.

Net als bij het inroepen van de ADA, moet goed oordeel en voorzichtigheid worden gebruikt bij de beslissing om FLMA gebruiken. Bij twijfel raadpleeg een advocaat die gespecialiseerd is in het arbeidsrecht.

Lees meer...

Welke rechten heb ik onder de Americans with Disabilities Act?

Sommige chronische ziekten worden uitgeschakeld. Volgens de Raad voor de rechten van gehandicapten:

Drieënveertig miljoen Amerikanen hebben lichamelijke of geestelijke handicap. Maar al te vaak worden ze uit de hoofdstroom van het Amerikaanse leven uitgesloten door attitudes en ontoegankelijke omgevingen. Zevenenzestig procent van alle mensen met een handicap zijn werkloos, zelfs onder afgestudeerden. De ADA voordelen van ons allemaal. Ieder van ons heeft een 20% kans om een persoon met een handicap en een 50% kans op het hebben van een familielid met een handicap. De Americans with Disabilities Act (ADA) erkend dat gehandicapten worden vaak gediscrimineerd. De ADA definieert de rechten van gehandicapten net als de Civil Rights Act van 1964 aangepakt rassendiscriminatie. Maar de ADA wordt vaak verkeerd begrepen.

De ADA omvat mensen met een handicap die een of meer belangrijke levensfuncties aanzienlijk te beperken (eten, ademen, zorg voor jezelf, werken, wandelen, enz.). Als het gaat om werkgelegenheid, worden alleen bedrijven met meer dan 15 werknemers verplicht zich te houden. Als je vraagt om accommodaties en de werkgever kan aantonen dat het een onbillijkheid, hoeft de werkgever niet te voldoen. En een werkgever hoeft niet te redelijke aanpassingen te voorzien, tenzij de werknemer vraagt.

Werkgevers zijn niet toegestaan om sollicitanten over handicaps vragen. Werkgevers mogen vragen of de aanvrager de taken van een ambt te vervullen. Medische onderzoeken kunnen alleen worden geëist als deze zijn werk gerelateerd, in overeenstemming met de werkgever zakelijke behoeften, en vereist van alle werknemers invoeren van gelijksoortige functies. Dopingcontrole is toegestaan. Alle overige medische informatie verkregen door de werkgever moet vertrouwelijk blijven. Werkgevers die personen met een handicap kunnen in aanmerking komen voor een klein bedrijf belastingkrediet. De ADA heeft ook betrekking op de toegankelijkheid van het openbaar vervoer, om bestaande gebouwen en nieuwbouw in openbare aanpassingen, evenals communicatie media.

Wees gewaarschuwd dat het niet uitmaakt hoe goed gemaakt en het maakt niet uit hoe goed bedoeld deze daad is, mensen vinden manieren om het te omzeilen en te discrimineren toch. De wet is goed. Het is gewoon niet waterdicht. Als werkgevers willen om zich te ontdoen van u als gevolg van een handicap of een verzoek om redelijke aanpassingen, zullen ze een andere manier vinden. Proving discriminatie kan moeilijk zijn. Als u besluit om dat te doen, zorg ervoor dat u de wet te begrijpen en er zeker van zijn dat uw zaak goed gedocumenteerd.

Lees meer...

Moet ik mensen vertel over mijn conditie?

Chronische ziekte kunnen zichtbaar of onzichtbaar zijn. Je kunt niet verbergen de misvormingen die bij reumatoïde artritis of de uitslag dat psoriasis begeleiden. Maar veel chronische ziekten zijn niet zichtbaar voor de toevallige waarnemer. Als u onzichtbare chronische ziekte, wordt u geconfronteerd met de "om te vertellen of niet te vertellen" dilemma. De beslissing om al dan niet openbaar te worden gemaakt op de situatie per situatie basis.

Natuurlijk wil je die mensen die dicht bij je als echtgenoten, ouders, broers en zussen, en volwassen kinderen te vertellen. Als je jonge kinderen hebt, wil je meer worden bewaakt, waardoor ze informatie over een needto-know basis. Kinderen moeten kinderen en niet uw vertrouweling, primaire verzorger, of een vervanging van een ondersteunend netwerk te zijn. Ze moeten echter wel weten dat er zijn momenten waarop je niet in staat zijn om gelijke tred te houden met wat andere ouders doen. In al herinner je relaties dat je meer bent dan je ziekte. Laat uw conditie uitgegroeid tot het centrum van je relaties.

Een van de frustrerende dingen over chronische ziekte is onvoorspelbaarheid. Je maakt plannen voor volgende week, alleen te vinden dat op de dag van het evenement, je bent gewoon te moe of ziek zijn om door te gaan. Als uw vrienden en kennissen weten niet over uw conditie, zullen ze waarschijnlijk geduld te verliezen met je vroeger of later. Als ze weten over uw ziekte, is er een grotere kans dat ze zullen begrijpen. Sommige mensen zullen overbezorgd geworden. Zij zal u eraan herinneren om te rusten, te eten, of wat dan ook, waardoor je het gevoel alsof je een hulpeloos kind. Sommige mensen zullen echter niet krijgen. Overtuigen hen is niet uw beperkte energie waard. Het besluit tot openbaarmaking is heel persoonlijk. Vergeet niet dat u niet kunt bepalen hoe anderen zullen reageren of hoe ze je zullen behandelen. De enige reacties die je kunt controleren zijn van jou.

Vage kennissen echt niet nodig om te weten over uw gezondheid. Je ziet ze niet vertellen hoeveel geld er in uw bankrekening, of hoe vaak je je tanden flossen, of over je gek Uncle Joe. Als je merkt dat je te vertellen relatieve vreemden over uw ziekte, wilt u misschien denken over de mogelijkheid dat u laat de ziekte bepalen wie je are.When louter kennissen vragen hoe je aan het doen bent, zijn ze beleefd en vraag niet om een waslijst van uw klachten en kwalen of een grafische beschrijving van uw laatste medische procedure.

Chronische ziekte op de werkplek is een lastige kwestie. Werkgevers en bazen, net als ieder ander, moet vooroordelen over uw ziekte. Als je doet je werk en geen speciale aanpassingen nodig hebben, is er geen goede reden om uw ziekte bekend te maken op de werkvloer. Zelfs als je een goede relatie met uw collega's, de meeste van hen zijn niet goede vrienden of familie en hoeven niet om de details van uw lichamelijke conditie weten. Als je dat doet moet speciale aanpassingen, dan openbaren om alleen die mensen die moeten weten. Ook al bent u verondersteld onder de Americans with Disabilities Act worden beschermd, de trieste waarheid is, als je ziekte wordt gezien als een last voor uw werkgever zullen ze een manier om zich te ontdoen van je vinden. Het beste advies is hier te worden bewaakt als het gaat om de openbaarmaking op de werkplek.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen